Ga naar inhoud

Is hier ook iemand die verstand van buxus heeft?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Topicstarter moet echt meer info geven. Is de buxus onlangs gepoot ? / verpoot ? Stond de buxus voor de afgelopen winter al op deze plek ? Open op de wind ( vorst dus )

gewoon ziek kan namelijk ook he ? Zelfs kattenpis kan de oorzaak zijn.

Geplaatst:

De buxussen zijn eind april gepoot. Sommigen hebben ook goed aangezet en hebben nu een mooie groene kleur. Maar deze dus niet. Ik heb ze regelmatig water gegeven, maar kam best dat dat niet genoeg is geweest. Zijn ze dan nog te redden of kan ik ze beter vervangen?

Geplaatst:

Als dit de enige 4 zijn in een grotere rij , zou ik ze vervangen ja. Dikke maat groter kopen en dan halveren in hoogte. Je koopt ze nu in pot ( geen vormding ofzo, gewoon bij een kweker: voor haagjes, pas ook op dat jet hetzelfde soortje koopt ) en dat maakt dat ze wel lekker zullen aanslaan. Ook water geven bij droogte nog wel as zomer die nog komen gaat.

Verder niks moeilijks aan, volgend voorjaar wat bijmesten en paar keer gaan snoeien dan.

Geplaatst:

bij mij zag het buxus haagje er ook zo uit maar die stonden gewoon in een laag met water. Grond water staat namelijk heel hoog op ons complex en daar kunnen ze niet tegen. Probeer even te kijken of ze juist wellicht te nat staan. Anders zou het nog een mest tekort kunnen zijn.

Geplaatst:

Die van te nat si wel een goeie ja. Dat kan ook. Maar mesttekort geeft dit niet als resultaat nee.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Als dit nieuw geplante buxus is zou ik me geen zorgen maken.

Soms komt het op, en soms ook niet.

Buxus is overigens heel gemakkelijk te vermeerderen. Knip een stengeltje af, stop het in de grond, houd het vochtig. Klaar!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...