Geplaatst: 15 december 202515 Dec enkele weken geleden de serre geruimd en terug zoals elk jaar spinazie, veldsla en kervel gezaaid die dan binnen enkele maanden oogstbaar zijn.spinazie van de eerste zaaibeurt staat al mooi boven, vorig weekend een tweede soort bij gezaaid die ook begint te kiemen.nog iemand die zijn serre zo benut tijdens de winter?
Geplaatst: Maandag om 11:123 d Ikke,Maar heb ook een leger opruimers...dus het is altijd afwachten wat en hoeveel opkomt. Heb spinazie gezaaid in nov...is maar klein beetje van opgekomen. Gemende bladsla en veldsla in verhoogde bak in de kas, vanwege dat leger. Daar oogst ik nu nog van en ik ga straks bieten zaaien. Heb bij vd Wal super vroege aardappels besteld voor in de kas. Die komen eind januari binnen. Naam weet ik even niet...maar op hun site geven ze aan het kan...dus proberen maar. En voor de rest zaai ik andijvie, wortels, sla en vroege kolen. Misschien een weetje....Charles dowding heeft een boek geschreven over winterzaai...
Geplaatst: Gisteren om 15:121 d Ik heb geen kas/serre, maar doe wel aan winterzaaien. Als het gaat vriezen gaat er een vliesmuts over de moestuinbakken.
Geplaatst: 22 uren geleden22 u Ik zaai ieder jaar gedurende de winter sla en spinazie in de serre/kas. Met sla begin ik begin januari, met spinazie begin februari. Eerder zaaien heeft weinig zin (voordelen) is mijn ervaring.Ik zaai kropsla vrij dik en breedwerpig (ongeveer anderhalve m2 ) en gebruik na het opkomen de beste plantjes om uit te planten en uit te laten groeien tot een volwaardige kropsla. Dat duurt even maar ondertussen dun ik de resterende plantjes regelmatig uit om te gebruiken als snijsla waardoor de plantjes die dan nog blijven staan weer meer 'lucht' krijgen en lekker door kunnen groeien. Op die manier heb ik al vroeg regelmatig sla tot mijn beschikking.Spinazie zaai ik begin februari. Via de link hieronder zie je wat beelden van mijn vroege spinazieteelt van afgelopen jaar. Als je begin februari spinazie zaait kun je ongeveer 2 maanden later al een mooie oogst verwachten.https://www.moestuinforum.nl/topic/37478-spinazie-winterreuzen/page/2/#comment-548485 -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.