Geplaatst: 1 uur geleden1 u Gua Bao broodjes met saus en salade. Ik had deze broodjes gekocht en toen een recept opgezocht. De Hoisinsaus zelf gemaakt. Was best een werk, bijzonder maar super zout! En ik had geen zou in het vegetarisch gehakt gedaan. Maar de saus voor bij de sla kun je het zout ook wel vergeten.Ik had nog speciaal de Five spice powder besteld, en daar gebruik je maar heel weinig van.Alles uet, behalve het vegetarisch gehakt.Wel 6 soorten sla, 3 soorten andijvie en waterkers als salade gebruikt.I.p.v. de Wasabi wat gember en chilipoeder en mosterd genomen.I.p.v. Sriracha wat chilisaus genomen.https://marleyspoon.nl/menu/88228-gua-bao-broodjes-met-gekruid-gehakt-en-gemengde-salade-met-wasabidressingDe Hoisinsaus opgezocht via internet, via Adri.😂Ingrediënten4 eetlepels sojasaus2 eetlepels pindakaas (voor de romige, dikke structuur)1 eetlepel honing of ahornsiroop (of bruine suiker)2 theelepels rijstazijn (of wittewijnazijn)2 theelepels sesamolie1 teentje knoflook (fijngewreven of geperst)1 theelepel sriracha of een andere pittige saus (optioneel, voor wat pit) chilisaus1 snufje vijfkruidenpoeder (five spice powder, optioneel voor de authentieke smaak) BereidingswijzeMengen: Doe alle ingrediënten samen in een kommetje.Roeren: Roer het geheel met een garde of vork krachtig door tot een gladde, glanzende saus. Is de pindakaas te stevig? Verwarm de saus dan heel even kort in een pannetje of de magnetron zodat het makkelijker mengt.Proeven: Proef de saus en pas aan naar smaak. Voeg extra honing toe voor zoetheid, of extra azijn voor frisheid.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.