Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2026

Featured Replies

Geplaatst:

Wegens hoog snot gehalte: Turkse kippensoep gemaakt. Bouillon was prachtig geworden wegens een foutje…. Was de snelkookpan vergeten terwijl ik aan het bellen was. Duuussss…. Levensgevaarlijk. Dacht ook geen bouillon meer te hebben. Was gelukkig niet zo.

4,5 l Turkse kippensoep geworden met eigen knof, paprika en Chili en gekochte tomatenpuree.

IMG_5127.jpeg

Hier kun je nog zien hoe mooi goudgeel hij was en de berg paprikapoeder en chilivlokken er nog bij gaan.

IMG_5128.jpeg

Echt weldadig. Wens iedereen die het nodig heeft heerlijke kippensoep en beterschap toe.

Geplaatst:

Boerenkoolstamppot! Met worst natuurlijk!

Geplaatst:
2 uren geleden, Jorieke123 zei:

bijna geen tanden nodig lol

Ha klinkt goed. Blijft een geweldig apparaat!

Wij hadden het wafelijzer uit de doos maar gebruiken het toch vooral veel voor pitabroodjes bijvoorbeeld. Vandaag spelt pitabroodjes met bieten spread, hete sardientjes uit blik, meloen zoetzuur en kew pie mayo.

Wel een gezond kerriesoepje vooraf van pompoen, zoete aardappel uJt. prei gember en wortel. Laurier en selderijblad uet.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aardappels met kalkoen en snijbonen uet. En een lekker jus/saus met div sambal, sojasaus, ketchup e.d.

De potjes maak ik op, aan het eind van het jaar wil ik zelf sambal gaan maken, als mijn pepers meewerken.

20260211_191319.jpg

Geplaatst:

IMG_5142.jpeg

IMG_5143.jpeg

Oops, zonder tekst geplaatst. 🤦🏻‍♀️

Anyways. Tajine met eigen kruiden, knoflookpasta en de laatste abrikozen uit de Turkse tuin. Vorig jaar nul wegens vorst en sneeuwval in mei. Jaar ervoor paar duizend kilo. Jaar ervoor 2 stuks 🤣 natuur dot wat hij wil. Dit jaar hoop ik toch wel op een paar volle bomen. Duizenden kilo’s hoeft ook niet… dat was weer het andere uiterste.

Er gaat op het laatst nog een potje ingemaakte groene vijgen bij met het vocht uit de pot. Lekker kruidig!

aangepast door Mellie
Te vroeg geplaatst

Geplaatst:
1 uur geleden, Mellie zei:

Duizenden kilo’s hoeft ook niet

Als het wel zo is, dan mag je mij een partijtje opsturen. Ik eet dagelijks abrikozen in mijn havermoutpap en ik gebruik het bij het bakken.

Geplaatst:

Gekochte dim sum en gyoza met zelfgemaakte dip van limoensap, wat suiker, vissaus, knoflook en Habanada, Cabaca peach en limoenblad. Laatste 3 kwamen uet. Was heerlijk fris van smaak.

IMG_9249.jpeg

Geplaatst:

Tomatensoep met eigen tomaten van afgelopen zomer. Mijn vrouw is een beetje argwanend of het nog wel goed is omdat er ook vlees in zit maar omdat het met de pressure canner is ingemaakt zou je zoiets minimaal een jaar moeten kunnen bewaren. Moet alleen nog opwarmen en beetje vermicelli erbij doen.

Mochten we onverhoopt komen te overlijden, het was een leuk forum hier😇

20260213_182207.jpg

Geplaatst:

En…..leven jullie nog? 😱😉

Geplaatst:

Pompoenorzo met crispy seranoham en burratta! Dat is toch zo lekker…en zo makkelijk te maken!

Staat op: annabellas.nl

IMG_1820.jpeg

Geplaatst:

Gisteren andijvie uet stamppot met spekjes, rode ui, mosterd en knoflooksaus.

Simpel kan zo lekker zijn. Normaal met rauwe andijvie, maar met geblancheerde andijvie en dus even gekookt erna ook prima.

20260212_185007.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Ovenschotel met vijgenbladpompoen uit de tuin van @Tanja65 en een heleboel andere groenten.

Geplaatst:

@driepinter 😆😆😆 ık heb er wel om gelachen en verwacht je gewoon nog op het forum hoor. Heeft vast gesmaakt.

Wij hebben weer eens een feestje gehad en heb veel gemaakt. Maar! Als klapper van @Dahli de doce de gila!

Woooooowwwww ik bewaarde het voor een speciaal momentje en dat was het vandaag. Wat is dat lekker zeg! Heel erg bedankt. Iedereen die het at, vond het heerlijk. Wij aten het met gekochte brie.

Van eigen makelij:

De peachadew pepers! Şngemaakte versie. Zodra het potje open ging, wist ik dat er in elk geval 1 pittige bij zat. Was spannend wie hem kreeg, maar ik was het uiteindelijk. Was een pittigerd.

IMG_5197.jpeg

Eigen eitjes peterselie en chilivlokken en paprikapoeder in de eiersalade.

IMG_5196.jpeg

Ok, eerlijk is eerlijk, alleen eigen basilicum 😛 maar wie het kleine niet eert.

Zelf humus gemaakt met eigen knof, peterselie en zongedroogde tomaat (allemaal apart uiteraard). De paprikapoeder en de knof ging door alles. Vanuit basis andere ingrediënten toegevoegd.

IMG_5199.jpeg

IMG_5200.jpeg

Auberginesalade met eigen knof en yoghurt. Is nu op. Had nog een pot met een mooi laagje schimmel… maar weer maken dan.

IMG_5186.jpeg

Oeh en de verrassing van de dag! Eigen tonijnsalade met geroosterde paprika’s uit pot uit 2024. Daar zat ook een lading tomaatjes bij. Lekkerrrrr! Jeetje. Ik heb de tomaten allemaal opgeslobberd 😆😆😆

Ook met paprikapoeder van me moeder en de rest gekocht spul.

Het was een mooie tafel en een heel leuk feest. nu klaar ✌🏻

Geplaatst:

Wat ziet dit alles er geweldig lekker uit @Mellie ! En zo mooi ook 😍. Het water loopt me in de mond, echt heerlijk! Fijn te lezen dat de doce in de smaak viel 😊, daar ben ik echt heel blij om.

Geplaatst:

Nou dat ziet er idd heel feestelijk en ook feestelijk lekker uit! Ik krijg meteen zin in om zo’n schaaltje humus leeg te eten met behulp van een boel witlofblaadjes👏

Voor mijn kroonjaar verjaarsfeestje zoek ik nog catering Mellie😍

Wij eten ook een beetje culinair vandaag, uit de VK keuken van vandaag:

geroosterde pastinaken met rozemarijn en met paddestoelen saus.

Ik doe er dan nog met saffraan in de oven geroosterde witvis bij en ook gele rijst met kardemom en kruidnagelen.

Het geurt nu hier iig al erg lekker!

Edit: uit eigen tuin de 6! takjes rozemarijn en een eetlepel tijm. Ook nog wat bladselderij en een verse laurier in de paddenstoelensaus.

image.jpg

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:

Na een behoorlijk heftige dag vandaag geen zin om te koken. Mannen kregen zelfgemaakte broodjes Mario en voor mezelf wat hapjes op een bord. Glas wijn erbij, niets meer aan doen.

Bovenste twee uet. De ingemaakte olijfkomkommer blijft een succes en ik had ook de ingemaakte habanada’s open gemaakt en gevuld met philadelphia. Echt heerlijk. Ingemaakt met 1 sugar rush stripey en wat cabaca’s. De hele pot heeft daardoor wat extra pit en smaak. De gekochte dolmas en kikkererwten in tomatensaus waren overigens ook heerlijk.

IMG_9261.jpeg

Geplaatst:

Ik heb de laatste dagen niet zo puf om te bedenken wat wij gaan eten. Dan pak ik mijn diepvriesboek erbij om te kijken wat er allemaal op moet van uet.

Mijn man heeft vers gesneden (gekocht uit de supermarkt) Champignons, paprika, ui, knoflook, tomaat.

Eeuwig moes en koolrabiblad, tuinbonen, bietenstelen en espelette peper uet uit de diepvries en de laatste minuten meegekookt met de zilvervliesrijst.

Behalve de peper dan, die heb ik meegebakken met de ui, champignons en knoflook. Dan de rest toegevoegd inclusief kookwater en even pruttelen.
Wat kurkuma, koriander, komijnkruiden en wat tomatenketchup erdoor. Worstjes gebakken (die hoefde ik niet) en eten maar.

20260217_184511.jpg 20260217_184514.jpg

Geplaatst:

Hier ook niet echt zin om te koken maar snel een zoete aardappel, twee grote aardappelen en een winterpeen met veel tijm en wat bouillon gekookt en tot een zachte puree gestampt. Een Provençaalse kruiden omelette erbij. Schaaltje met Kalamata olijven. Perfect, snel klaar, veel smaak, benen op tafel.

Geplaatst:
Op 5-1-2026 om 21:09, Vrouwholle zei:

Ik had nog flinke bos selderij en andere kruiden uet…en zin in kippensoep…😋

IMG_6632.jpeg

Lekker en wat een mooie pannen!

Geplaatst:

Hier ook geen zin om te koken. Uiensoep met klontje rundervet en roomboter. Geen bottenbouillon erbij. De man vond het met lekkerder. Was ook 🤭 maar had geen zin in de vriezer te wroeten. Verder çiğ köfte. Rest börek met heeeeeeel veel lente ui en bordje knabbels met zelfgemaakte humus em restje worteltaart.

Was. Eigenlijk best veel eten als je het zo typt. Middelste kind vond het allemaal konijnenvoer…. Eikel 😆

Geplaatst:

Hier ook weinig zin om te koken, dus ook de wat uit de vriezer gehaald wat op moet uet. Knolselderij soep gemaakt. De knolselderij was al in blokjes, dus alleen nog ui en knoflook snijden. De paprika poeder van Mellie's ouders erbij. Brood met wat kruidenboter erbij en klaar. Heerlijk gegeten.

Geplaatst:

Ook ik had geen zin om te koken, lekker pizza döner gehaald bij de Turkse bakker! 😂😋

Geplaatst:
11 hours ago, Mellie said:

Eigenlijk best veel eten als je het zo typt.

Soms is kliekjesdag een feest van smaken, soms valt het tegen en is het een zootje 😆

Ik maakte pizza, en omdat ik dat veel werk vind, doe ik het meteen voor twee dagen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.