dennislp Geplaatst: 23 februari 2011 Geplaatst: 23 februari 2011 Oke, is goed! ;D De marsepeinus rosasius zal ik wel gewoon bij jouw halen hoor , Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Erwin Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Zoals gezegd, bij mij zijn de Ananasaardbei en Frambozenaardbei en nog 30 rassen te koop. Heb ze zelf ook in de kas gezet dus rond half mei zijn die te bewonderen. Bij deze is iedereen uitgenodigd.Heb nu toch maar besloten om mee te doen in dit forum. Vind het wel leuk eigenlijk.Wij versturen inderdaad de planten. ook in een brievenbusdoos. voor de meeste soorten is dit maximaal 15 stuks maar er zijn soorten die zo dik zijn dat ze daar niet in passen. porto is 3,00 voor de doos. anders wordt het pakketpost van 6,75 porto. Kijk op de site www.kweduivenvoorden.nl voor allerlei tips over aardbeienplanten en Pioenrozen en het sortiment wat er nu te koop is. Ik hoop de tijd te hebben het forum een beetje te volgen maar het is nu een beetje drukke tijd met de planten. Quote
dennislp Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Leuk Edwin ga zeker binnenkort wat bij je bestellen, sowieso 15 witte aardbeien (Ik wacht nog heel even i.v.m. het weer) Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Eva Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 je zal ook nog wel van mij horen.... leuk dat je ondanks de drukte toch hier af en toe langskomt!ik heb vragen genoeg! Quote
Erwin Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Weten jullie dat de witte aardbei die uit zaad komt( ik weet even geen soort) veel gebruikt wordt voor de smaakstoffenindustrie.De smaak van deze witte aardbei met gele zaadjes is veel intenser dan de meeste rode maar ik had ze 3 jaar geleden van een Ootsenrijkse klant gehad maar hier werden de meeste aardbeien of niet rijp of verrotte al voor ze rijp werden. Dit soort geeft geen uitlopers. was bij mij dus een eenmalige actie. diegene die wel rijp werden waren op zich lekker maar ook weer niet dat je zegt, ja dat is De smaak. Op het moment liggen er Lambada bij de ( dure) groenteboer. Deze zijn van Hollandse bodem en echt lekker.Mijn kinderen ( 9 en 6) vonden de eerste hollandse ook weer om te smullen. 1 nadeel, ze waren omgerekend 1€ per stuk!!! Met 6 aardbeien in een 2 ons doosje toch een dure hobby. Maar voor 1 keer mag het. Over een week of 3 zijn ze 4,50 voor een pond. Is beter te doen. Quote
dennislp Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 geven de witte aardbeien geen uitlopers? of zie ik dat nou verkeerd? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
hansm Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Ligt aan soort, er zijn meerdere soorten die witte vruchten geven je kunt niet van "'witte aardbei"" zo de eigenschappen geven daarvoor moet je ras weten, en ja niet alle aardbei rassen geven uitlopers sommige worden vermeerderd door zaad. Quote Players only love you when they're playing.
Erwin Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 De Ananasaardbei, De witte aardbei met de rode pitjes, die wij nu verkopen is gewoon op de normale manier met stekken vermeerderd. Het zou wel gek wezen als ze bij mij wel uitlopers vormen en bij jullie op de tuin niet. zou wel goed voor de verkoop wezen .De witte aardbei waar ik het over had voor de smaakstoffen komt uit zaad en heeft lichtgele pitjes. Deze lijkt wat vorm betreft veel meer op een bosaardbei. Deze maakt van nature geen uitlopers.Alle soorten die wij verkopen zijn soorten die worden vermeerderd door uitlopers. Wij beginnen elk jaar van elk soort met een paar 100% virusvrije planten en daar vermeerderen wij van door.F1-hybriden die komen uit zaad en zijn zo gerkruisd dat ze geen of nauwelijks uitlopers maken. Zaad van deze planten zijn niet soortvast dus als je daar zaad van gewonnen hebt krijg je niet het soort terug die het was.De F1-hybride is een bepaalde kruising die alleen deze combinatie opleverd waardoor je 100% 1 soort eruit krijgt. Quote
dennislp Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Oke! Nee dat zou leuk zijn als je er 15 besteld en er volgend jaar meer hebt! (word die 90 cent per plantje toch weer iets goedkoper uiteindelijk) Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
hansm Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Ja echt wel betaalbaar tot goedkoop hoor. Quote Players only love you when they're playing.
dennislp Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 wat...wil je ze nóg goedkoper Dennis?? In vergelijking met de normale aardbei zijn ze duur toch? ontken dat maar niet Maar nee hoor, 90 cent is mooie prijs, heb ze wel is véél duurder gezien Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Erwin Geplaatst: 5 maart 2011 Geplaatst: 5 maart 2011 Klopt vergeleken met de normale planten die ik verkoop is 90 cent duur. Geef ik eerlijk toe. En de plant is lang niet zo dik als de andere soorten die ik verkoop. De meeste soorten zijn 0,50 en soms nog goedkoper maar dat ligt dan aan het aantal. Maar er is maar 1 kweker in Nederland die ze heeft en die vraagt aan mij ook een dikke prijs zodoende. Ik denk dat de prijs volgend jaar al minder is omdat er voor komend jaar veel meer van wordt uitgezet om te vermeerderen.Daarbij is dit een "wild" soort. Die gaan niet zo gemakkelijk als sommige gewone soorten.Heb je wel eens de prijs in een tuincentrum gezien! en die hebben dan alleen de Ostara. Quote
dennislp Geplaatst: 5 maart 2011 Geplaatst: 5 maart 2011 Klopt vergeleken met de normale planten die ik verkoop is 90 cent duur. Geef ik eerlijk toe. En de plant is lang niet zo dik als de andere soorten die ik verkoop. De meeste soorten zijn 0,50 en soms nog goedkoper maar dat ligt dan aan het aantal. Maar er is maar 1 kweker in Nederland die ze heeft en die vraagt aan mij ook een dikke prijs zodoende. Ik denk dat de prijs volgend jaar al minder is omdat er voor komend jaar veel meer van wordt uitgezet om te vermeerderen.Daarbij is dit een "wild" soort. Die gaan niet zo gemakkelijk als sommige gewone soorten.Heb je wel eens de prijs in een tuincentrum gezien! en die hebben dan alleen de Ostara. Klopt, er hangen 2 kanten aan, vergeleken met is het duur, maar als je ziet wat je krijgt? valt het wel mee vind ik! wel jammer dat ze niet door dragend zijn. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
rauw Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 hier is ie te bestellen voor 1,25http://www.bomenzoeker.nl/plant/5426 Quote
dennislp Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 duur en onhandiger i.v.m. in pot.. lastiger verzenden/ontvangen -> meer verzendkosten ook. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Erwin Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Dank je Frank. in de kas maken ze op het moment het 3e blad. daarna horen de bloemtrossen te komen. Ben benieuwd. Quote
sonnee Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 wat ik me afvraag bij de ananas aardbei, die hebben een andere aardbei nodig ivm bestuiven, kan dit ook gewoon de ostara en mara des bois zijn? Quote
hansm Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Ja dat kan. Quote Players only love you when they're playing.
sonnee Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 dat dacht ik al, maar dubbelchecken kan geen kwaad Quote
LucV Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Bericht opgeschoond, inmiddels is het onderling uitgesproken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.