Geplaatst: 20 februari20 Feb Ja klopt @Bernaar , ze groeiden hier wel, maar ik vond ze niet lekker. Draderig. Ik begrijp nu dat ik ze eerder had moeten oogsten. Maar de mieren vonden ze heerlijk! Of de slakken, en dat dan de mieren de slakkensporen eten, dat kan ook. Er was in elk geval aan geknaagd en de mieren zaten er op. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 20 februari20 Feb 19 uren geleden, Tanja65 zei:russische boerenkool,Dat zaad heb ik ook voor het eerst aangeschaft, ik ben benieuwd. Ik heb ook heel veel moeite met koolachtige, daarom ben ik ze nu allemaal aan het proberen. Paksoi is vaak een ramp, die moet je heel goed inpakken en elke dag controleren op slakken e.d. Tatsoi eveneens.Meiraapjes, herfstraapjes ook een ramp bij mij. Ik zet er dan heel veel in de hoop dat niet alles op wordt gegeten en niet al te groot laten worden, voordat de slakken erbij zijn.Ik had 3 bloemkool bij elkaar staan (doe ik dit jaar maar 2) en ik had er eentje net als jij, super klein.Broccoli wordt aangetast door rupsen. Nu ga ik het ook onder een gordijn proberen, maar niet hermetisch, dus toch elke avond controleren.Spitskool onder gordijn, dat gaat het beste. Daar had ik er een aantal van. 20 februari20 Feb aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: Maandag om 16:301 d Auteur De Choy sum begint de eerste echte blaadjes te vormen. Bakje staat inmiddels permanent buiten sinds vandaag. Met dit zachte weer kan dat wel hoop ik. Ze stonden tot nu toe in de vensterbank van een koude slaapkamer, voor het open raam. Dus zoveel verschil in temperatuur zal het niet zijn. Volle zon vermijd ik nog even.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.