Geplaatst: 29 april29 Apr Ik heb kaneel basilicum gezaaid vanuit de BZD en ze groeien heel hoog. Ik heb ze nu voor de 2e keer geknipt en gelijk de blaadjes gebruikt, want ze stonden nu al in bloei op 29 april.Ik vraag mij af of dit vaker voorkomt. Half januari voorgezaaid en een maand later in P9 potjes gezet.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Niet heel vreemd, als ze binnen staan is het warmer, compact wortel gestel waardoor ze snel gaan bloeien. Ze zijn immers ook al 3maanden oud.Volgens mij schiet de kaneel basilicum ook sneller in bloei dan de gewone basilicum.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Inderdaad, ik heb er hier ook binnen al een paar gehad die willen beginnen bloeien, ik heb de indruk dat als ze af en toe wat droger hebben gestaan of stress hebben gehad de kans nog hoger is dat het sneller gebeurt. Het is gemakkelijk te vertragen door de toppen ( tot 2/3 van de hoogte) er telkens opnieuw uit te knippen en wat voeding te geven, hoe meer je snoeit (oogst), hoe jonger de plant blijft en meer een struikje wordt. Ik heb er bv staan gezaaid van in november, welke ik op die manier uit bloei kan houden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.