Geplaatst: Donderdag om 19:311 d Misschien een domme vraag maar ik ben een beginner op tuin kas gebied. Sinds kort hebben we onze eerste gloednieuwe hobby kas inclusief twee automatische ramen. Nu is morgen onweer voorspeld. Zelfs code geel. Hoe voorkom ik schade aan mijn kas? Krijg ik die ramen wel dicht als ze openstaan vanwege de warmte? Wie kan me dat uitleggen. Donderdag om 19:321 d aangepast door Makkie27 Spelfout
Geplaatst: Gisteren om 13:471 d Weet er zelf te weinig vanaf, maar lijkt me handig te weten wat voor automatisch ramen het zijn? Is het zo'n cilinder met olie wat uitzet met warmte en dus het raam opendrukt?
Geplaatst: Gisteren om 15:391 d Auteur Ja dat is het. Ik dacht eigenlijk dat er een soort wax in zat. maar het kan zomaar olie zijn. Het wordt in ieder geval automatisch opengedrukt bij toenemende temperatuur. Ik ga verder speuren met Google of chat 🤭
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Auteur Nee de ramen sluiten helaas niet direct bij onweer als het warm blijft. Maar inmiddels heb ik uitleg van de bouwer van de kas gekregen. Het is vannacht hier rustig gebleven. Het onweer is langs ons afgegaan 🌱
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Auteur Het was wat cryptisch 🫣. Hij reageerde wel vlot op mijn appje met “Raam tegenhouden met de hand, cilinder boven vast laten, los draaien in schroefdraad, de spanning gaat er dan vanaf, raam laten zakken, klittenbandje eromheen doen.” Het is me gelukt omdat de ramen door de temperatuur daling vanzelf wat dichter gingen.
Geplaatst: 59 minuten geleden59 min Bij mijn kas werkt het iets anders (Janssens). De veer is afgesteld en vastgezet met een borgclipje. Als je het raam iets omhoog drukt kun je die clip er uit halen en kan het raam zakken. Zie de foto's, het ene raam staat nog open. Het raam op de windzijde heb ik laten zakken. Het is wel een klusje om met twee man (m/v) te doen. 58 minuten geleden58 min aangepast door Klavertjevier Tekst aangevuld.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.