Geplaatst: 1 uur geleden1 u Hoi iedereen,Ik ben om allerlei redenen lang niet actief geweest op het forum, en er is veel veranderd, vandaar dat ik mij even opnieuw voorstel. Ik ben Freya, 36, woonachtig inde Belgische 'druivenstreek', waar we nog steeds bezig zijn om ons zelfgebouwd huis af te werken. Hierdoor werd mijn droom om van onze tuin een voedsel- en zintuigparadijs te maken steeds uitgesteld (op terraspotten na), maar ik heb besloten dat ik lang genoeg gewacht heb en om van de tuin een hogere prioriteit te maken! 🥳Mijn interesses zijn: zelfvoorziening, voedselbossen, ook wel wat 'cottagecore' geïnspireerde bloemborders, fruit en groentenrassen die je in de winkel niet vind, wecken en andere manieren om eten te bewaren, en dan vergeet ik nog véél 😅Wat we in totaal hebben (of gaan hebben) aan beplantbare oppervlakte, is:een grote achtertuin, die nog wel 1/3e overgroeid is met klimop, 2 lange maar smalle zijtuinen waar we nu nog niks kunnen doen zolang de gevel niet is afgewerkt, anders moet het toch weer weg, maar op 1 van de zijtuinen staan nu wel onze kippen die ik van plan ben om naar de achtertuin te verhuizenDe 'voortuin' zou allemaal berijdbare oprit moeten worden, maar ik wil er wel voor zorgen dat we tegen zowel de keerwanden aan weerszijdes van de oprit, als tegen de voorgevel met leifruit en klimfruit kunnen werken. Vermoedelijk druivelaars, misschien passiebloem, of waaiervorm van abrikoos of perzikWe huren een druivelaar (tafeldruiven) in de volkserres van de gemeente en staan op de wachtlijst om hopelijk vanaf volgend jaar een halve volkserre te huren.Wat ik dit jaar al gedaan heb:Als je de foto's ziet ga je het misschien niet geloven maar ik heb al grote stukken tuin klimop en onkruidvrij gemaakt.Ik heb voor het eerst in de achtertuin in volle grond geplant (tomaten, paprika's, pompoenen, augurken, zoete aardappel...)De meeste fruitbomen die ik in pot staan had heb ik uitgeplantIk ben begonnen aan mijn frambozenkuipenEen stuk van onze talud tussen terras en achtertuin werd worteldoek over gelegdEn nog wel meer dat ik vergeten ben...Belangrijkste: wat staat er nog op de planning!Eens alles geoogst is en het genoeg geregend heeft ga ik aan mijn moestuinbakken beginnen! Ik ben fan van de no-dig methode, maar met onze hond is het handiger om zaken af te bakenen zodat hij niet over de planten loopt 😅Ik ga dan ook de rest van de fruitbomen en frambozen plantenVerder klimop verwijderen en hopelijk aan de nieuwe kippenren beginnen!Etc... etc... etc....Zo! Ik denk dat dat wel al veel info is, ik zal bij de start van de werken zeker nog foto's posten 😉
Geplaatst: 43 minuten geleden43 min Wow dat ziet er al heel gezellig en mooi uit daar. Veel succes met het verwezenlijken van alle plannen 🌱🌱🌱
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.