Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik heb net een paar witte kolen uit de tuin gehaald, waar ik zuurkool van wil maken.Nu staan er nog een paar kolen, die nog even moeten groeien.Als die groot genoeg zijn, wil ik daar ook zuurkool van maken, in een andere pot.Ik wil graag zo'n echte zuurkoolpot van keramiek, met van die verzwaringsstenen hebben.Daar kan ik dan de eerste portie zuurkool in maken.Maar als ik aan de tweede portie toe ben, zal ik dat waarschijnlijk in een andere pot moeten doen?Het zal er niet bij kunnen, neem ik aan?En als de tweede portie klaar is en zuur genoeg, kan ik die dan wel bij de eerste portie in de fermentatiepot doen, om de rest van de winter te bewaren?Of kunnen die twee nooit meer bij elkaar?
Geplaatst: 24 minuten geleden24 min Misschien een mooie vraag Rookje voor het zuurkooltopic waar je meteen kunt lezen hoe je de kool verder bewaard?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.