Geplaatst: 35 minuten geleden35 min Beste tuinvrienden,Ik heb een aantal perzikbomen.Ik zou ze binnenkort willen snoeien.Ik denk dat het tijdstip daarvoor nog ok is. Graag bevestiging De hoofdvraag is echter: als ik het goed begrijp maakt de perzik enkel nieuw hout op het uiteinde van de hoogtste takken.Hierdoor blijven jonge takken met bladeren aan het uiterste van de bestaande takken groeien. Het gevolg is dat de binnenkant van de boom is ijl/kaal is geworden, en de sapstroom naar nieuwe vruchten die enkel op eenjarig hout gemaakt worden is dus lang.Dit maakt het lastig voor het plukken, en is ook niet goed als ik dikke vruchten wil bekomen.Hoe kan ik dit snoeien zodat er zich opnieuw jong hout vormt met dicht bij de kern/stam van de boom?Ik voeg hier een voorbeeld van één van de bomen toe.Hierop zie je dat de binnenkant van de boom ijl is.Bedankt, De tuinkabouter
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.