Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Vlindererwt

Featured Replies

Geplaatst:

Ik had eerder al eens melding gemaakt in het peulvruchten topic (want dat is het), maar eigenlijk is het vooral een theekruid. @acpronk kent het volgens mij ook. Nog meer mensen hier?

Vlindererwt, kittelbloem, clitoria ternatea. Het is een tropische tweejarige plant met vrij bijzondere bloemen. Ik vind het niet het gemakkelijkste kruid, maar heb tot nu toe wel 1 bloesem kunnen oogsten 😁

IMG_20260829_154015129_PORTRAIT.jpg

En dan stuit ik zomaar bij de Xenos op een mengsel van groene thee met kittelbloem! Gelijk twee doosjes meegenomen.

IMG_20260829_152936339_PORTRAIT.jpg

En wat er dan zo leuk aan is? De kleurstof! Puur vlindererwt zet je er blauwe thee van en gooi je er een paar drupjes citroensap bij dan is de drank ineens rood. Met de thee lukt het ook deels wel. Blauwgroen en grauwrood.

IMG_20260829_153713541_PORTRAIT.jpg

Op zich lijkt de kwaliteit van de theezakjes ook goed, dus ik ga er nog wat van halen. Geen onherkenbare snippers, maar blauwe stukjes vlindererwt en grove theebladeren.

IMG_20260829_153843763_PORTRAIT.jpg

Geplaatst:

Ook leuk voor schilder- en cyanotype experimenten. Ik moet de Xenos ook maar eens bezoeken.

Geplaatst:

Er was ook al wel een topic over, ik zal ze straks even samenvoegen

Geplaatst:

Ik ken het inderdaad. Wel geprobeerd te laten groeien, een aantal jaar geleden, maar nooit gegeten of gedronken.

Je kunt het ook in de rijst doen, dan krijg je blauwe rijst.

Ik zou nog zaden van mijn ouders krijgen, maar die heb ik nog niet. Volgende keer dan maar als ik het niet vergeet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.