Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik heb een prachtige grote pot, halve emmer hoog, waar onderin 'gaten' zitten op minimaal 5 cm hoogte (geschat). Geen idee hoe ik er aan kom, ongetwijfeld met plant en al gekocht want ik zou dit niet zo snel kopen. Maar wat kan ik daar in doen? Het lijkt mij dat er veel te veel vocht in blijft staan. 2 uren geleden2 u aangepast door Tanja65
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Het lijkt me soms juist een voordeel als er onderin de pot een laagje water blijft staan. Potten drogen snel uit in de zomer, en zodoende kan er toch nog water van helemaal onderin de pot gedronken worden. En als je het niks vind boor je gewoon zelf een paar gaatjes erbij in die pot
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur 4 minuten geleden, driepinter zei:En als je het niks vind boor je gewoon zelf een paar gaatjes erbij in die potHaha, ja dat kan altijd. Maar ik denk zo dat het juist een functie heeft als zo’n pot op die manier is gemaakt. Misschien voor specifieke planten, want het is echt een behoorlijke hoogte. Al heb jij natuurlijk sowieso gelijk voor in de zomer. 2 uren geleden2 u aangepast door Tanja65
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Misschien dat je daar dan nog van die kleikorrels in moet storten? Zodat er niet teveel wortels en grond onderin zitten die eventueel kunnen gaan rotten als er te lang water staat. Ik zie dat ook in de nieuwe potten van Elho, maar dan zit er een dubbele bodem in van plastic. Dit ding:https://www.elho.com/nl/producten/loft-urban-rond/loft-urban-rond-30cm-pistachegroen/
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik wou ook al zeggen: hydrokorrels erin. Die houden het vocht vast en geeft de plant ook geleidelijk vocht af van onderen.
Geplaatst: 43 minuten geleden43 min Auteur Tnx mensen, ik ga het gewoon proberen met een dikke laag hydrokorrels. En @Jorieke123 zo’n Elho pot heb ik ook, maar dat is inderdaad een ander systeem, daarbij kán de plant niet in het water staan. Bij deze wel, ook al heb ik hydrokorrels.Ik bedacht trouwens ook dat de pot uitermate geschikt zou kunnen zijn voor planten die júist in het water willen staan. Waterspinazie bijvoorbeeld.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.