Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Tomaat Amur Tiger - waarschuwing

Featured Replies

Geplaatst:

Voor de biozadendoos (en uiteraard voor mijzelf) probeer ik vaak info over de betreffende gewassen te vinden, i.h.b. voor tomaten en voor pepers/paprika’s. Ik wilde dit jaar zaadjes van mijn afgelopen seizoen gekweekte Amur Tiger in de doos doen, maar kwam online op meerdere plekken waarschuwingen tegen dat er een Amur Tiger onder tomatentelers en hobbyisten circuleert die geen ‘echte’ Amur Tiger is. Dit omdat de kweker die dit ras op de markt introduceerde jarenlang een verkeerde tomaat heeft gedistribueerd (waarschijnlijk Tigerella/red zebra). Slik. Uit de beschrijving bleek dat ‘mijn’ Amur Tiger inderdaad helemaal niet voldoet aan wat hij zou moeten doen, en dus vermoedelijk een nazaat is van een van die eerste lichtingen. Aangezien ik deze zaadjes via dit forum heb verkregen (uit mijn hoofd: van jou @acpronk ?) neem ik aan dat er hier meerdere mensen een verkeerde tomaat onder die naam in hun voorraad hebben zitten. Vandaar dit bericht. De tomaat is best lekker. Maar, een Amur Tiger is het dus niet. Het meest waarschijnlijk is dat het een Tigerella/Red Zebra is. Een trage ook nog, want de meeste van deze tomaatjes hangen bij mij op dit moment nog steeds als groengestreepte pingpongballen aan de takken.

Wil de échte Amur-Tiger nu opstaan? Je zou een gestreepte vlees(!)tomaat moeten zijn…

tomat-pomidor.com

Amur Tiger (Amurskiy Tigr) Tomato Review | Tomat-Pomidor.com

When I bought the seeds, I thought it was supposed to be larger. But the fruits turned out quite small, even though it was claimed they would be up to 120 g

aangepast door Tanja65

Geplaatst:

Dan kunnen die zaadjes er toch uit @Tanja65 Of heb ik het verkeerd? Heel naar als je denk wat te zaaien, maar wat anders krijgt. Ik heb het nu ook een paar keer gehad. Niet erg voor mij, want ik heb best veel plaats voor andere zaden. Maar voor degene die maar een kleine tuin hebben en deze speciaal willen zaaien.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja klopt, ik doe ze er ook niet in. Niet onder die naam tenminste. Misschien groei ik volgend seizoen als test mijn nep Amur Tiger naast een Tigerella om te zien of het inderdaad dezelfde plant is.

Maar goed, ik plaatste dit bericht niet (alleen) vanwege de biozadendoos, dat kom ik wel uit, maar vooral voor iedereen die deze soort in zijn voorraad heeft zitten. Zodat mensen zich niet vergissen. Het zou interessant zijn om uit te vinden of de echte Amur Tiger - de grote vleestomaat - ook op dit forum circuleert.

Geplaatst:

Een vleestomaat was het niet nee, eerder pingpong bal. Maar vond de smaak niet super, heb deze daarna niet meer gezaaid.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, same. Niet slecht maar ook niet erg bijzonder. Ik ben nu wél nieuwsgierig naar de echte Amur Tiger.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.