Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Courgetteplant is zo groot


Groentje

Aanbevolen berichten

Ik zou dat 'probleem' best willen hebben...Hier groeit ie amper...

Maar je kunt 'm best wat kleiner maken hoor. Niet teveel eraf, maar dat voel je waarschijnlijk zelf wel aan. Vaak nemen de onderste bladeren veel plek in. Als er genoeg blad aan zit kun je best die bladeren verwijderen.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou ze zowiezo knippen en niet afbreken, als die stengel gaat rotten rot hij je zo de stam in en ben je binnen een mum van tijd je plant kwijt.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje geleden ook de courgetteplanten gesnoeid. Ik knip de grote bladeren weg met een scherpe snoeischaar.

Er komt dan dan meer licht en lucht aan het binnenste van de plant, en slechts na enkele dagen had ik er heel erg veel nieuwe bloemen in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onvoorstelbaar, met de regen zijn de courgettes heel blij, één plant is uitgegroeid tot 2 vierkante meter.

Veel scheuten naar alle kanten, zeer uitbundige productie, is ook zo met de pompoenen trouwens.

Ik knip nooit iets weg alleen als de bladeren last krijgen van meeldauw of iets van die familie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ip doe ik hetzelfde bij de courgettes als bij mmn komkommers. Toppen. Ik laat drie zijscheuten staan en dan de top eraf. Geeft mijn inziens wel beter vrucht...

 

ik kan het natuurlijk verkeerd hebben....

 

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...