Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bloemkool bladeren slaan paars uit


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb enkele weken (maanden) bloemkool zaadjes gepoot en inmiddels zijn het echte planten geworden maar tot mijn verbazig slaan de bladeren van de bloemkool paars uit.

 

Ik wilde eigelijk niet weer een nieuw onderwerp starten aangezien er al zoveel zijn met dit probleem maar uit de zoek resultaten kom ik niet uit

 

dus help....

 

er is inmiddels 1 klein bloemkooltje zichtbaar en ook van deze stam zijn er enkele bladeren paars uitgeslagen of zijn langzaam van groen naar paars aan het verkleuren

 

wat kan ik het beste doen om een goede bloemkool te krijgen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brenda, ondanks dat dit probleem zich meer dan eens voordoet in de vollegrondsteelt, denk ik dat je in dit geval de oorzaak moet zoeken in het feit dat je teelt in een vierkante bak met beperkte inhoud. De grond bevat maar zeer beperkt voeding en onder de grond is voor de wortels weinig ruimte om dieper te wortelen dan die 15-20 cm.

 

De oorzaak van de paarsverkleuring moet je dan ook zoeken in een voedingstekort. Dat kan enerzijds veroorzaakt worden doordat het er gewoonweg niet is of anderzijds dat de plant dit niet op kan nemen door temperatuur (meestal bij kou) en of te vochtige grond. In dit geval zal het zeer waarschijnlijk de eerst genoemde oorzaak zijn.

 

Een foto bijvoegen kan evt nog handig zijn om uitsluitsel te geven over welk tekort. Voorlopig ga ik op basis van je beschrijving uit van een gebrek aan stikstof. Mijn vraag is dan ook: heb je bemest en zo ja met wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...