Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Peper en paprika laten rijpen


mvanvoorden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Begin van de lente ben ik met een Vierkantemetertuin begonnen en heb ik onder andere pepers en paprika's geplant. Op het kaartje van het tuincentrum staat dat ik deze mag plukken als ze hard zijn. Roodkleuring gebeurt in 4 weken. Er staat echter niet bij hoe dit rijpen dient te gebeuren. Ik begrijp dat dit vanzelf gebeurt, maar waar bewaar ik de vruchten? In de koelkast, in een schaal? Op een lichte of donkere plek? En drogen ze dan niet uit? Of kan ik ze toch beter aan de plant laten rijpen?

 

Verder kleuren een aantal van de pepers zwart (dit trekt ook weer weg zo lijkt het), kan dat komen omdat het zoveel heeft geregend de laatste tijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er wel een groen plukt ( om bijvoorbeeld de volgende vruchten te stimuleren) kan je ze gewoon op een schaal leggen in keuken oid. Zeker niet in de koelkast. De pepers worden zwart voordat ze hun eigenlijke kleur krijgen...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...