Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Iemand ervaring met tomatenras: world's smallest?

heidike_21

Aanbevolen berichten

Toen ik een tijdje geleden eens rondkeek bij vreekens zaden vond ik deze speciale tomatensoort .

Het leek mij leuk om eens te zetten voor mijn kleine kapoen dan kan hij ze zo uit het vuistje eten .

Nu wilde ik eens aan jullie vragen of er iemand ervaring heeft met dit tomatensoort en er mij misschien foto's van kan laten zien ?

Het gaat om het tomatenras World's smallest

images93531342875539.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een paar mensen op het forum die die plant hebben staan... Ik ook (van Vreekens) maar helaas denk ik dat die van mij het niet gaan overleven vanwege de aardappelziekte. Zitten al wel kleine groene tomaatjes aan... hopelijk worden ze nog rood.

Kan dus nog nix over smaak etc. zeggen.

Tot nu toe waren het makkelijk groeiende planten die nu ongeveer een meter hoog zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze staan. Persoonlijk dacht ik dus dat het dus ook kleine planten zouden zijn, maar de world's smallest tomato zijn toch echt gigantische planten! Ik heb ze zelf in potten staan, 3 stuks en ik heb er eentje bij de buuf in de volle grond gezet. Bij de buuf is de plant toch mega-proporties gegroeit (ik denk zo'n meter hoog en 1,5 meter breed!) en in mijn potten zijn ze een meter hoog en veel minder breed.

Ik ga hem volgend jaar weer planten, maar dan doe ik dat in een grote wilgentenen mand omdat ik ze veel te groot vind voor in de potten die ik nu gebruik en niet zo'n enorme plant in de volle grond in mijn tuin wil.

Mijn planten hangen helemaal vol groene tomaatjes, die toch echt groter zijn dan ik had verwacht, zo'n 2 centimeter groot, terwijl ik dacht dat ze zo groot zouden worden als een aalbes. Toch leuk hoor, daar niet van. Wel zijn ze nog steeds allemaal groen en lijken ze nog niet te willen gaan kleuren.

Ook ik heb last van de aardappelziekte vanwege de vele regen die we hebben gehad. Tomaten moeten eigenlijk echt onder een afdakje of het liefst nog in een kas, maar die heb ik beide niet. Ook ik hoop dus nog dat ze afrijpen! Anders maak ik volgend jaar wel een afdakje voor ze.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 10 maanden later ...

Ook deze schop ik maar weer eens omhoog.

Ik heb van dit ras een aantal planten staan.

De naam kan misschien een klein beetje misleidend zijn want de planten van dit soort gaan wel degelijk de lucht in en hebben ondersteuning nodig in de vorm van een stok of een draad.

De tomaatjes zijn daarentegen wel degelijk erg klein. Natuurlijk zijn ze op dit moment nog niet helemaal volgroeid en al zeker niet rijp, maar ik wilde dit toch even met jullie delen.

Ik vind het echt een super grappige plant!

worldssmallest49661370979520.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...