Geplaatst: 24 juli 201212 j Heeft iemand enig idee waardoor de vraatschade aan deze jonge broccoli is veroorzaakt? Gedacht wordt aan: konijnen (maar die hebben dan wel de malse sla laten staan) of duiven. Bedankt alvast voor de reactie!Nicoline Hooijmans
Geplaatst: 24 juli 201212 j Het lijkt me eerder door een slak te komen? Duiven maken er volgens mij nogal hoekige kantjes aan (met hun snavels), en konijnen ook. Deze kantjes zijn heel mooi afgerond.Rupsen zou ook kunnen, maar die maken over het algemeen dan ook gaatjes in het blad. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 24 juli 201212 j Vind het verdacht veel lijken op konijnenvraat, had ik ook last van bij de eerste lichting dit jaar (nu net erover gedaan)Duiven vreten hier over het algemeen de harten van de planten eruit... niets te zien aan de plant, totdat je dichterbij gaat kijken!
Geplaatst: 24 juli 201212 j Wat dit bij je broccoli is durf ik niet te zeggen (ben zelf ook nog maar een beginner...) maar ik kan je wel vertellen dat de konijnen die in mijn tuintje komen, de sla ook laten staan. De jonge broccoliplantjes hadden ze wel allemaal opgevreten (en de boerenkool ook...), waardoor ik de tweede ronde zaaisels maar beter heb beschermd. Overigens eten mijn tamme konijnen mijn sla met smaak op dus ik was zelf ook erg verbaasd dat hun wilde familieleden de overheerlijke sla op mijn landje gewoon laten staan...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.