Juna Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Hoi!Daar ben ik weer met meer vragen. Deze keer over de kleuren die de grond vertoont als ik een klein stukje naar beneden graaf.De eerste laag is strandzand kleur, de lagen eronder zijn oranje achtig, ik noem het een koperkleur/roestkleur, soms best een intense oranje tint. Soms grijzige/stoffige soorten zand en soms groenig zand. Die laatste kom ik weinig tegen maar het zit er wel tussen.En het geheel word steeds afgewisseld met meer strandzand kleur. Ik vroeg me af of iemand hier weet wat die kleuren me vertellen over wat er in de bodem zit.De roestkleur deed me letterlijk denken aan ijzer in de bodem, maar dat is maar een gedachte zonder grond () dus is het ijzer?De strandzandkleur lijkt me duidelijk maar ik ben naast de roestkleur ook nieuwsgierig naar het stoffige grijs en de groen achtige kleur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 De eerste zand laag komt door de bestrating daaronder wordt altijd een laag zand gebruikt. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 over je rode grond heb ik toevallig een paar weken geleden wat over gelezen!het schijnt het resultaat te ziijn van de laatste ijstijd.blijkt fantastische grond te zijn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts