Saffier Posted July 28, 2012 Share Posted July 28, 2012 Het is niet echt vreemd dat een banaan van enige tijd oud een raar kleurtje krijgt. Nou, wel als het de plant zelf is. Althans dat denk ik.Het zou kunnen zijn dat hij wat te weinig water of mest heeft gehad in de laatste paar weken of juist een tekort of overschot aan zonlicht. Iemand enig idee hoe dit kan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 te veel water Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D_SDennis Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Je plant is aan het settelen. De oude bladeren zullen verder afsterven en je nieuwe zullen snel in omvang toenemen. Ik zie eigenlijk geen probleem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saffier Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 Serieus? Dat is dan wel goed nieuws. Doet een banaan dat altijd dan? Hij staat namelijk al ruim twee maanden.Moet ik de oude bladeren dan verwijderen of alles lekker op zijn beloop laten? Ik heb de plant op een beurs gehaald en er werd bij gezegd dat hij erg veel water en voeding nodig had.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Ja dat is normaal voor bananen Je kunt ze eraf halen maar dan wel wachten tot ze helemaal afgestorven zijn, dan kan de plant nog de voedingsstoffen uit de bladeren halen.En je geeft toch geen kunstmest? Want met kunstmest kunnen de bladeren en wortels verbranden.Het is ook verstandig om rond de plant wat mulch te leggen (gemaaid gras, bladeren, stro). Dat geeft weer voeding en houd de bodem langer vochtig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Nog even dit ter aanvulling voor het geval dat dat nog niet bekend is bij Saffier. als je de oude bladeren verwijdert doe dat dan door ze af te snijden op de plaats waar ze over gaan naar de bladstelen . De bladstelen laten zitten dus want die maken deel uit van de op die manier steeds dikker wordende schijnstam. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 ik vind het toch niet normaal dat blad 4 en zelfs blad 5 van de 6 bladeren al geel vertonen.soit , tijd zal het uitwijzen , ik blijf erbij dat hij te nat staat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saffier Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 @Dennis29:Nope, geen kunstmest. Op de foto is wel een hoopje koemest te zien. Degene waar ik ze van kocht zei dat je een volwassen banaan niet kan overbemesten. Nu dit nog geen volwassen plant is ben ik met wat handjes koemest begonnen zodat hij in ieder geval goed doorgroeit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D_SDennis Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Koemest is heel prima voor Musa's. ALs de zomer nog een beetje wil meewerken, moet je eens kijken wat voor groei je nog gaat krijgen. Twee maanden zegt niet zoveel. Het is lange tijd te koud geweest voor Musa's buiten, dan krijg je niet vele groei. Maar de warmte van vorige week geeft zeker een boost. En ook kun je een banaan bijna niet teveel water geven, zolang overtollig water maar weg kan zakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saffier Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 D_SDennis schreef: Koemest is heel prima voor Musa's. ALs de zomer nog een beetje wil meewerken, moet je eens kijken wat voor groei je nog gaat krijgen. Twee maanden zegt niet zoveel. Het is lange tijd te koud geweest voor Musa's buiten, dan krijg je niet vele groei. Maar de warmte van vorige week geeft zeker een boost. En ook kun je een banaan bijna niet teveel water geven, zolang overtollig water maar weg kan zakken. Het overtollig water kan zeker weg, en water krijt ie voldoende als ik het weerbericht lees.Maar dan ben ik wel benieuwd naar de groei. Hoop dat we nog wat zonnige dagen krijgen. Deze musa staat overigens aan de noordkant van het huis. De twee aan de zuidkant staan er ongeveer hetzelfde bij. Het enige nadeel op het zuiden is dat er veel meer wind staat dan aan de noordkant. Ik hoop dat dat niet veel verschil maakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts