eva1986 Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Omdat mijn schoonouders onverwachts kwamen eten, en ik geen tijd meer had om boodschappen te doen, moest ik snel iets bedenken met wat ik in huis had... En ik kwam via webchef.nl (super website!) bij een heerlijk recept uit voor witte kool, maar ik denk dat het met spitskool net zo lekker is! Schoonpa houdt niet van kool, maar heeft toch twee keer opgeschept... Spekjes uitbakken, uitje fijnsnijden en even mee aanfruiten. Kool in repen snijden en in de pan erbij gooien. Eventjes mee laten bakken op laag vuur (10 minuutjes ongeveer) en dan afblussen met een beetje bouillon (ik heb groente bouillon gebruikt, 2 dl) minuut of 15 stoven op laag vuur en regelmatig even omscheppen. Heerlijke koolsmaak blijft behouden, maar t geheel smaakt toch net even anders! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts