Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In het loof van de wortels zitten rupsjes.

Het loof wordt bruinig en sterft uiteindelijk takje voor takje af. Tal poepjes te vinden maar kan nergens iets vinden welke rups het moet zijn.

Ze zijn echt heel erg klein en heel moeilijk te vinden.

Jammer genoeg geen rupsen van de koninginnepage...dan hadden ze mogen blijven

Geplaatst:

Dus geen zwarte???

Ik ben hier steeds aan het speuren, maar niks.....noppes nada

Trouwens heel wat vlinders minder tov vorig jaar....ik heb nog geen kleine vos gezien dit jaar....is toch niet normaal??!!

Geplaatst:

Nee duidelijk niet de goede...wel planten die bijna geen loof meer hebben. Morgen zou ik even kijken of ik de foto's op de pc krijg, en of ze een beetje gelukt zijn.

Hier trouwens ook minder vlinders dan anders, wel veel Koolwitjes, de grote en het kleine maar zelden wat anders. Hoorde eergister trouwens dat het een betere juli maand geweest is dan vorig jaar. Meer zon en minder nat. Toch zegt mijn gevoel echt wat anders hoor, maar ook die vrieskou zouden vast aardig wat overwinterende poppen en vlinders gekilt hebben

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Hier ook rupsjes in het loof van de Ramenas en de Daikon wortels.... Ze lijken niet op ander loof over te gaan want de snijbiet die er naast staat heeft geen enkele schade.

Ik heb rupsjes gevonden maar ook eitjes en verwijderd. Ik check nu elke dag even.

Gaan de wortels dood als er wat loof is aangevreten?

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...