LucV Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Dag allemaal, Ik heb een vraagje over het snoeien van de pruimenboom (mirabel) in onze achtertuin. Deze boom hebben wij te lang geen aandacht gegeven, waardoor deze enigszins in vreemde hoeken is gegroeid (zie foto). Het oorspronkelijk idee was om de boom te leiden, maar snoei lijkt nu als eerste noodzakelijk. Hebben jullie enig idee wat er sowieso af moet, zonder dat de boom gelijk het loodje legt. Ik begreep al uit andere berichten dat je de boom het beste kunt snoeien kort na de pluk? Klopt dit? De boom ziet er slecht uit, hij heeft ws de krulziekte. Alvast bedankt voor het meedenken! Bericht oorspronkelijk geplaatst door gebruiker: koos2012. Door een databasecrash zijn alle registraties in de periode van 29 juli tot en met 14 augustus verloren gegaan. Registreer aub opnieuw hier: ucp.php?mode=register Excuus voor het ongemak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LucV Posted August 14, 2012 Author Share Posted August 14, 2012 In onze boomgaard in Roemenië hebben we een paar mirabellen ( daar worden ze corcoduse )staan , dat zijn hoogstam fruitbomen maar je ziet ze ook in struikvorm . Ze worden in het voorjaar gesnoeid. Wil je exact weten hoe dat moet zoek even het adres op van een kweker en die kan je zeker verder helpen. Bericht oorspronkelijk geplaatst door gebruiker: hemago28. Door een databasecrash zijn alle registraties in de periode van 29 juli tot en met 14 augustus verloren gegaan. Registreer aub opnieuw hier: ucp.php?mode=register Excuus voor het ongemak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bramtel Posted December 5, 2022 Share Posted December 5, 2022 Onze boom had ook lelijke bladeren. Ik strooi nu regelmatig wat kalk rond de boom, de boom is hiervan zienderogen opgeknapt. Een wat te zure grond kan een oorzaak zijn van de slechte bladeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts