Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Onbespoten bloemkool

geedee

Recommended Posts

Of het aan het slechte vlinderjaar ligt, weet ik niet, maar ik heb voor het eerst een mooie gave ONBESPOTEN bloemkool geoogst.

Het grappige is, dat ik 'm pas enkele dagen geleden ontdekte hij dus niet afgedekt is geweest maar gelukkig nogal schaduwrijk stond (onkruid niet gewied ). Het is een mooi gaaf exemplaar en omdat ik elders iets las over doorgeschoten kolen, besloot ik m vanochtend (ik was tóch vroeg wakker 5.30 u. ) te oogsten. Trouwens nog een mooi panorama gezien.....de volle maan in de vroege ochtend !!

Nadat ik de bladeren eraf had gehaald, ontdekte ik een holletje aan de onderkant. Yep...daar zat "iets" in !

Toen heb ik de hele kool aan een nadere inspectie onderworpen en vond nog meer moois van moeder natuur. Ik ben net op tijd geweest met oogsten want de hele dierentuin beperkte zich tot een roosje of drie. De rest van de kool is dus voor mij Ik weet zéker dat ie heerlijk zal gaan smaken

(trut, die ik ben , heb ik natuurlijk die beestjes met het kool-afval in een "terrarium" gezet ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen )

Mooi panorama:

pict3932a79671343971892.jpg

pict3935a55851343971896.jpg

pict3936a17571343971899.jpg

Holletje aan de onderkant:

pict3939a62751343971907.jpg

pict3941a46181343971910.jpg

Innig omstrengeld met mn bloemkool<

pict3942a11871343971911.jpg

Nadere inspectie levert nog meer moois op:

pict3944a57531343971911.jpg

De alternatieve oogst pict3949a82181343971913.jpg

Je wil ONBESPOTEN bloemkool.....of niet

Voila das wat ik bedoelde met de rare dingen die mijn Nederlandse Overgrootmoeder vrat

Echt kon het niet laten, was sterker dan mezelf.

Hier zijn de bloemkolen en de rest ook onbespoten, maar wel onder insectengaas en dus zonder een hele dierentuin.

Trouwens verser kunnen eiwitten en proteinen niet zijn, en in 1 klap op je bord

Voor vers vlees recht uit de klem (hebben nog maar enkele vliegen op gezeten!) kan ik ook nog zorgen er ligt nog een bruintje ergens op mijnen hof