Borsalino Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Alhoewel het zaai-plant en oogstseizoen 2012 nog bezig is ben ik al met de planning voor 2013 bezig. Nu voor volgend jaar wil ik buiten de Suikermais ook Popcornmais zetten.Mogen deze op 2 rijen naast elkaar?Geeft dat dan geen kruisbestuiving in de verkeerde zin! Als dat niet mag kan ik ze uiterst 25 meter max van elkaar zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Als je zorgt dat de 1 een stuk eerder bloeit dan de ander (vroeg zaaien), dan gaat het wel goed. 25 meter is niet genoeg. Quote Kom 7 oktober ook naar de Moestuinforumdag! Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted August 14, 2012 Author Share Posted August 14, 2012 Ha juist niet aan gedacht, dom dom van mij. Nu is de suikermais voor de dochter, maar als die die niet gaat vreten en wij gaan die ook een keer proeven en moesten wij ook gene suikermais lusten dan ist makkelijker.Dan moet er volgend jaar enkel Popcornmais komen. Volgende week zijn de eerste rijp denk ik, effe schutbladeren losgepeuterd en de korrels zijn al dik maar nog wit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts