Geplaatst: 14 augustus 201213 j Ik weet niet wie er allemaal 24kichten ontvangen (wij hebben digitenne, daar is het nieuw op kanaal 21!) Op Ma, Wo en Vr om 21:00 uur (wordt ook herhaald overdag) komt Jamie at home. En dat ik echt een tip! (waar is de tip-knop toch? ) Jamie is fantastisch, maakt zich hard voor koken met vers, en in deze serie zie je hem vanaf thuis, iedere keer met iets uit zijn moestuin. Nu is de moestuin info voor vele van ons wellicht al bekend, maar hij is echt geniaal qua smaak combinaties en simpele gerechten die er altijd uitzien en proeven alsof je in een restaurant eet. (ja, ik ben fan ) Dus mocht je een keer tijd hebben, raadt ik iedereen aan om een keer te kijken! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 14 augustus 201213 j Ik ontvang 24Kitchen.Maar het meeste van Jamie heb ik thuis en kan kijken waar/wanneer ik wil . Is maar 1 dingetje wat me een beetje tegenstaat nu: zijn gebruik van citroen... Maar Jamie at Home is zeer zeker het kijken waard!!!
Geplaatst: 14 augustus 201213 j Auteur ow, dat vind ik juist heerlijk, een zuurtje! Heb je ook de engelse, en vooral amerikaanse serie gevolgd, van de foodrevolution? in nl niet uitgezonden volgens mij... Die is ook echt Super! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 14 augustus 201213 j eh... qua citroen... bedoel je dan dat gesmeer in zijn handen (om de pitjes op te vangen... ) of zowiezo het gebruik van citroen...??
Geplaatst: 14 augustus 201213 j Ik heb de Amerikaanse serie ook geprobeerd te volgen, maar viel me een beetje tegen.Of ik moet de verkeerde hebben gezien - hij ging tegen het overgewicht in, in een bepaalde plaats? Jamie at Home, 30 Minute Meals en zijn ronde in Engeland zijn mijn favoriet. Ik vind zijn gebruik van citroen in het algemeen storend.Het gaat overal op/bij/in.Maar goed, dat filteren we er dan wel uit .
Geplaatst: 14 augustus 201213 j Auteur Je kunt de citroen weglaten, of om toch een zuurtje in de gerecht te behouden ook azijn of balsamico pakken... Ik vind het wel evenwicht brengen in veel gerecht, zout, zoet en zuur erin, maar wel met mate hoor, het zuurtje moet niet overheersen! Qua amerikaanse serie bedoel ik denk ik de tweede, maar ben niet helemaal zeker. Schrok vooral van wat die kinderen op school voor ontbijt kregen, en was heel erg geïnspireerd door zijn doorzettingsvermogen om mensen bewust te maken van hoe lekker, snel en simpel vers eten kan zijn. Sowieso vind ik het heerlijk om te zien hoe hij met verse dingen, waar hij met héél veel liefde en enthousiasme over praat, in een handomdraai fantastische gerechtjes maakt! (ja, en nu hou ik echt op ) Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 14 augustus 201213 j Ik ben zelf ook een grote fan van 24kitchen... als er niets op tv is, kijk ik altijd daarnaar... altijd leuk! Ik ben zelf erg fan van de Free range Cook, ik weet even niet meer hoe zij heet... ze woont in Nieuw-Zeeland en kookt ook veel uit eigen tuin...Annabel Langbein? zoiets?? Ik heb het boek van Jamie, COOK (ja de engelse) dat vind ik echt een aanrader voor iedereen! love life!!
Geplaatst: 14 augustus 201213 j De serie uit Amerika die ik gezien heb, had inderdaad ook de schoolmaaltijden aldaar.Schokerend is nog zachtjes uitgedrukt!!! Maar als ik even terugdenk aan mijn schooltijd en de kantine...Patat, frikandel en kroket waren rijkelijk beschikbaar en de verse salade ging vaak ongevraagd retour keuken.Soepen (heb ze zelf toen ook moeten maken) waren voor zover ik weet wel altijd vers. Het citroengebeuren vervang ik nog wel eens door inderdaad een beetje azijn of balsamico.Heb laatst nog zijn courgettesalade gemaakt (wat moet je ook anders met de dagelijkse toevoer uit eigen tuin ).En hier heb ik de citroen gewoon vervangen door een beetje huis, tuin en keuken azijn.Was best lekker, alleen zal ik er zo snel geen tijm meer bij doen ipv peterselie of basilicum.
Geplaatst: 14 augustus 201213 j Auteur Ja, die free range cook is ook leuk! Maar rudlofs bakery kijk ik ook altijd watertandend hoor! Qua recepten, tja, ik ben van de franse slag hoor, wat koken betreft. Als ik niet alles in huis heb vervang ik dingen of laat ik iets weg, meestal gaat dat goed! Mijn schoonzusje is lactose intolerant bijvoorbeeld, daarvoor moet ik recepten aanpassen, gewoon een beetje uitproberen... voel me dan net een alchemist in de middeleeuwen! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.