Erny Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Tijdens het schoonmaken van mijn tomatenlandje kwam ik wel heel erg veel verschillende soorten "onkruid" tegen. Van veel weet ik ondertussen de naam... van de rest nog niet...Kwam in ieder geval tegen:BrandnetelDovenetelBoterbloemVerbenaGazongrasKweekgras"Plat"grasNog meer grassoorten...Wilde viooltjesVergeetmijnietjesPerzikkruidZuringWindePaardebloemMuurTeunisbloemCitroenmelisseWilde bosaardbeitjesGroene Melde"Prikneus"?Plantje dat naar vieze vaatdoekjes ruikt.En nog een heel aantal dat ik niet van naam ken.Oh... en dan ook niet 1 plantje van elk ofzo... nee veel van elk... Dat is toch wel erg veel op een stuk van 4 meter lang bij 1,50 m. breed... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenepeen Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Het is dat het je tomatenlandje is, anders zou ik zeggen: Hoezo onkruid? Veel van die plantjes laat ik met opzet staan. Quote Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 23, 2012 Author Share Posted August 23, 2012 Ja... vandaar ook mijn verbazing en de " "-jes bij het woord onkruid... Landje is regelmatig schoongemaakt dit jaar dus dit is wat er allemaal weer is aan komen waaien etc...Oh... en dat "onkruid" komt natuurlijk ook in de rest van de tuin in net zulke grote getale op..., met ook nog komkommerkruid erbij, alleen bij verschillende samenstellingen grond, of natter of droger etc., is duidelijk te merken dat bepaalde "onkruiden" zeker voorkeuren hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Ik vind dit een erg maffe lijst en snap er ook het doel eigenlijk niet van.In feite is onkruid een verzamelnaam voor alle planten die ongewenst op een bepaalde plaats staan.Voorbeeld: Violenplantjes in een border met violen en tulpen in het voorjaar is een mooi gezicht. Komen er echter tussen de radijs violen op zijn violen in dat geval onkruid. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 24, 2012 Author Share Posted August 24, 2012 Volgens mij zei ik al dat het ONKRUID-woord met een reden tussen aanhalingstekens staat. De lijst heeft geen voorbedacht doel ofzo, is gewoon een momentopname van wat zoal bij mij is komen aanwaaien ipv de door mij geplande plantjes in zo'n bak. Dankzij dit forum trouwens kan ik juist ook groot deel van de plantjes benoemen. En vond dat het wel een indrukwekkende gevarieerde lijst was. Heb dit topic volgens mij (voor de crash?) ook juist in de Babbelbox geplaatst.... dus niet met het doel een "onkruid"discussie op gang te brengen ofzo. (Zie nu dat ie bij de "Tuinvragen" staat... ) Wilde gewoon met jullie mijn verbazing delen wat er zoal hier zomaar groeit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Ik wil een nieuw topic aanboren.Ik wil als jullie het hier mee eens zijn, een Onkruid-Fotoboek starten.Zodat iedereen na mij kan nakijken wat onkruid is en hoe het groeit.Groetjes Conny.Hoe mooi hij ook is het is een onkruid. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Open je daarvoor dan een nieuw topic Conny, want mijn posting was niet voor deze reden gepost.Dat was oorspronkelijk een babbeltje in de babbelbox. Geen "onkruid"topic algemeen. Is nu al verwarrend genoeg geworden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugar Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 De planten die je hierboven oplijst zijn allemaal pioniersoorten, logisch dat die ieder stukje proberen in te nemen. Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Is goed hoor Erny Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
sinBol Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Ik denk dat het gazongras iets van engels raaigras zal zijn? in een zak gazon gras zitten meestal een combinatie van meerdere gras soorten, zodat in elke omstandigheid er altijd wel een gras soort het beter doet dan een andere en je zo een egale mat krijgt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts