geedee Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Ik nog een uitgebloeide knoflook bloem gevonden. De broedknolletjes zijn mooi rijp. Ik heb hier geen ervaring mee. Wie van jullie wel? Hoe krijg ik hier succesvol knoflookoogst van? Moeten ze eerst drogen of kun je ze vers planten?wanneer? in welke grondsoort? veel/weinig water? in de kas beter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Gewoon nu uitstrooien op een landje en lekker laten staan. Kan je volgend jaar knoflook van oogsten. Wij strooien ze gewoon in de volle grond. Geen ervaring met kas. Geven geen water, laten de regen het werk doen (hebben dan wel weer vochtige grond).Zorgen wel dat het landje hoog genoeg is zodat het niet té vochtig wordt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Gewoon uitstrooien op een landje ? haha... persoonlijk wil ik ze na een tijdje weer terugvinden, een stukje grond is bij mij nogal gevoelig voor (on)kruid, zal bij jou dan wel anders zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Ik zou ze in potjes met potgrond drukken. Dat doe ik tenminste met mijn Egyptische ui en oerprei bolletjes. Zodra ze zijn uitgelopen, zet je ze mooi op rijtjes in je tuin Quote Kom 7 oktober ook naar de Moestuinforumdag! Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...