Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Broedknolletjes knoflook planten?


geedee

Aanbevolen berichten

Ik nog een uitgebloeide knoflook bloem gevonden. De broedknolletjes zijn mooi rijp. Ik heb hier geen ervaring mee. Wie van jullie wel?

 

Hoe krijg ik hier succesvol knoflookoogst van?

 

Moeten ze eerst drogen of kun je ze vers planten?

wanneer? in welke grondsoort? veel/weinig water? in de kas beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon nu uitstrooien op een landje en lekker laten staan. Kan je volgend jaar knoflook van oogsten.

 

Wij strooien ze gewoon in de volle grond. Geen ervaring met kas.

Geven geen water, laten de regen het werk doen (hebben dan wel weer vochtige grond).

Zorgen wel dat het landje hoog genoeg is zodat het niet té vochtig wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ...Persica, overvloed aan allerhande onkruid hier , maar die bolletjes lijken het elk jaar wel te winnen... misschien omdat ze ook vooral ondergronds bezig zijn...?? Maar geen idee van verhouding hoeveel je strooit en hoeveel er uiteindelijk knoflookknolletjes produceren.

Heb altijd het idee dat onze grond hier andere regels hanteerd.. Aardbeving vorige week is ook op de tuin gevoeld... Dreun dreun door het veen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond een site met vvel weetjes over knoflook: http://www.eemlook.nl/nederlands/vraag%20en%20antwoord.htm#Wordt_knoflook_ook_uit_zaad_verkregen_

 

Kun je knoflook van broedbollen kweken?

 

broedbollen zijn kleine secundaire tenen, en geen zaden, die in het bloemhoofd aan de bovenkant van steel worden gevormd. De broedbollen verschillen in grootte van dat die van rijstkorrels tot aan erwten, afhankelijk van de soort knoflook. Zij kunnen in de Herfst of de lente worden geplant en zullen het eerste jaar kleine knoflookbolletjes produceren. Het duurt 2 tot 3 jaar tot de bollen oogstbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...