Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Broedknolletjes knoflook planten?


geedee

Aanbevolen berichten

Ik nog een uitgebloeide knoflook bloem gevonden. De broedknolletjes zijn mooi rijp. Ik heb hier geen ervaring mee. Wie van jullie wel?

 

Hoe krijg ik hier succesvol knoflookoogst van?

 

Moeten ze eerst drogen of kun je ze vers planten?

wanneer? in welke grondsoort? veel/weinig water? in de kas beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon nu uitstrooien op een landje en lekker laten staan. Kan je volgend jaar knoflook van oogsten.

 

Wij strooien ze gewoon in de volle grond. Geen ervaring met kas.

Geven geen water, laten de regen het werk doen (hebben dan wel weer vochtige grond).

Zorgen wel dat het landje hoog genoeg is zodat het niet té vochtig wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ...Persica, overvloed aan allerhande onkruid hier , maar die bolletjes lijken het elk jaar wel te winnen... misschien omdat ze ook vooral ondergronds bezig zijn...?? Maar geen idee van verhouding hoeveel je strooit en hoeveel er uiteindelijk knoflookknolletjes produceren.

Heb altijd het idee dat onze grond hier andere regels hanteerd.. Aardbeving vorige week is ook op de tuin gevoeld... Dreun dreun door het veen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond een site met vvel weetjes over knoflook: http://www.eemlook.nl/nederlands/vraag%20en%20antwoord.htm#Wordt_knoflook_ook_uit_zaad_verkregen_

 

Kun je knoflook van broedbollen kweken?

 

broedbollen zijn kleine secundaire tenen, en geen zaden, die in het bloemhoofd aan de bovenkant van steel worden gevormd. De broedbollen verschillen in grootte van dat die van rijstkorrels tot aan erwten, afhankelijk van de soort knoflook. Zij kunnen in de Herfst of de lente worden geplant en zullen het eerste jaar kleine knoflookbolletjes produceren. Het duurt 2 tot 3 jaar tot de bollen oogstbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Heeft iemand dit wel eens gedaan?

 

In mijn knoflook Siberian waren bloemen gekomen. Eén daarvan heb ik helemaal uit laten bloeien en laten drogen. Daar zitten nu broedbolletjes in ter grootte van een rijstkorrel. Het lijkt me wel een leuk experiment om te kijken of ik daar weer knoflook uit kan kweken!

 

Mochten er mensen zijn die hier al ervaring mee hebben: tips zijn welkom.

 

Het plan voor nu: bolletjes in een potje stoppen en kijken wat er gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...