Jump to content

Hoi en wat is dit

dennis2

Recommended Posts

ik ben dit jaar begonnen met me moestuin en was ervan overtuigd dat ik zaden had van Datura Stramonium. via freewebs/Tuinkabouter.

nou lijken het wel hele ander planten te zijn, een soort groente?

th_641876837_DSCF1064_122_498lo.jpg

(klik voor vegroting)

ik kan helaas geen foto laten zien van mijn moestuin omdat de batterijen van mijn camera net op waren na 1 foto.

ik heb aardbeien zonnebloemen wortelen en heb op het laatste moment (eind juli) nog komkommer sla munt en tuinkers gezaaid.

het wordt een "ik kijk wel wat het word en laat de natuur zijn gang gaan" tuin. ik wil niet alles strak hebben, wil een soort harmonie hebben dat ook de beestjes en de vogeltjes en de bijtjes wat aan mijn tuin hebben, wel ga ik volgend jaar heel veel aarbeien erbij zetten, heb er nu al 5 maar wat zijn die lekker zeg. volgend jaar 25 aarbei planten !!! stekjes heb ik ook al geleerd te maken in 1 jaar.

maar op internet zie ik altijd bladeren met punten http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/87/Datura_stramonium_2_%282005_07_07%29.jpg/450px-Datura_stramonium_2_%282005_07_07%29.jpg

en hij groeit zo langzaam en geen bloemen, ik lees ook op internet dat hij heel slecht tegen vorst kan, als hij dan nu nog moet bloeien en zaden aanmaken voordat de vorst eraan komt??

Dag Dennis. Wat bij mij het eerst opkomt, is dat dit bladeren zijn van het kleine hoefblad. Denk eigenlijk niet dat je daar de doornappel hebt staan. Of misschien wel had gezaaid daar, maar dit wat vlotter de plaats innam.

Gewoon de boel z'n gang laten gaan heeft natuurlijk wel wat, maar dan is de kans op dit soort verwarringen ook wat groter he ? Alles netjes hoeft ook zeker niet, maar dan moet je dit accepteren lijkt me.

• 2 weeks later...