Jooze Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 Hi Allemaal, Ik heb in de voortuin een klein olijfboompje staan, paar jaar oud denk ik. Die willen we verplaatsen en hij moet ook nodig gesnoeid worden. Wat ik me afvroeg wat is het juiste moment? En kan het tegelijk?Of moet de boom na het verplaatsen eerst aansterken en dan snoeien. Of eerst snoeien en dan aansterken voor verplaatsen?! Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Frank Houweling Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 Als het boompje er al een paar jaar staat, had je eigenlijk beter in het najaar kunnen rondsteken en nu verplaatsen. Ik kan nu niet beloven dat hij op zijn nieuwe plek gaat aanslaan. Snoeien en verplaatsen doe je inderdaad tegelijk. Het wortelgestel gaat achteruit, en dat moet in verhouding staan met het gewas. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Jooze Posted February 14, 2011 Author Posted February 14, 2011 Najaar is eventueel ook goed (liever niet natuurlijk), maar het heeft geen haast. Dus ik moet dan de boom rond steken, in feb/maart ver plaatsen snoeien?! Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
hansm Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 Als je zorgt dat je flinke kluit uitgraaft mag je nu gewoon verplanten, en gelijk even snoeien.De snoeitakken kun je gelijk stekken (wel bodemwarmte en stekpoeder nodig) Quote Players only love you when they're playing.
Frank Houweling Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 Als je zorgt dat je flinke kluit uitgraaft mag je nu gewoon verplanten, en gelijk even snoeien.De snoeitakken kun je gelijk stekken (wel bodemwarmte en stekpoeder nodig)Hoe meer kluit, hoe beter! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Recommended Posts