pet Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Bij mijn nog kleine bramenstruikje groeit opeens een hele lange nieuwe scheut. Ik weet niet goed of dit een tak waar later op de zijtakken bramen gaan groeien of dat dit een valse scheut is die ik moet verwijderen. Hij komt uit de grond, zoals je op de laatste foto ziet.Hier zie je hoe lang die scheut is. (Ik tuinier op het dak, vandaar de ondergrond)De tak middenonder is de nieuwe scheut.Hier zie je dat hij uit de grond komt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugar Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Dat is de scheut waar volgend jaar de vruchten aan zulen groeien. De oude tak mag je in de winter wegsnoeien Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted August 27, 2012 Author Share Posted August 27, 2012 Mooi, dat is goed nieuws. Hij is namelijk erg mooi en stevig. Nu alleen nog even bedenken hoe ik hem ga leiden, voordat ik van het dak afgeduwd word door mijn braam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Kijk, een "valse" scheut , zoals je bij rozen bv wel aantreft, zie je alleen bij planten die geënt zijn. Dan schiet er een scheut vanuit de onderstam omhoog. Ook wel bij vruchtbomen, japanse acers en rozen dus etc. Maar bij bramen is dit echt nooit het geval. Daar is het soortje gewoon het soortje wat je ziet, en zit er geen ander soortje onder de grond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 Dat is goed om te weten. Bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts