Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik moest net voor de zoveelste keer onze eenden uit ons nieuwe stukje moeras halen, wat net even te dicht bij het nieuwe 'meer' van de buurman is. En dus hebben we maar even een paar gaaspanelen geplaatst op een strategische plek (daar waar andere hekken dicht bij elkaar kwamen zodat het snel dicht kon met weinig panelen). 

Dit moeras en daar achter dat hek is het 'meer' 

227_1190.JPG

• Like 1
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Nou, we zijn 6 eenden lichter, we hebben er vanmorgen wat geslacht. Niet Koos Staartloos, die mag voorlopig blijven lopen, samen met zijn 2 broertjes en 1 zusje. Al lopen ze wel gruwelijk in de weg als je hier rond de schuur bezig bent. Sjouwen ook zo de schuur in! :shock: en gaan aan alles staan snavelen, zelfs aan je broek of schoenen als je even stil zit. Tsk.

Maar goed, van alle kuikens dit jaar, waren er veel mannelijk. En daar hebben we er echt niet zoveel van nodig. 

Er zat meer vlees aan dan aan een echte loopeend. Maar bij lange na niet zoveel als die echte Peking-eenden die we wel eens hebben gehad. Toch is het mooi vlees, en straks ook een flinke pan bouillon. :thumbup:

• Like 3
Geplaatst:

Superlekker en gezond bottenbouillon. ik las dat koeienknieen er ook bij kunnen😋 Doe jij er nog andere zaken bij dan alleen wat kruiden appelazijn en een wortel? 

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

Ze zijn ook ineens zo anders sinds een paar dagen. Veel meer lekker bezig en zoekend naar dingen (beestjes) in hoog gras langs het gaas en onder struikjes enzo. De weken/maanden hiervoor waren ze niet vooruit te branden. Lagen vooral veel bij de vijver of zwommen daar rond. 'duwde' ze ik eens naar het bosje iets verderop dan vonden ze dat 10x niets en liepen ze meteen weer terug zodra ik me omdraaide. 

• Like 2
Geplaatst:

Goed teken, lente onderweg! Hier waren de vogeltjes ook al zo lekker aan het fluiten. Ik kan niet wachten. (Niet teveel op de kalender kijken en bedenken dan we nog vroeg in februari zitten...)

• Like 2
  • 2 maanden later ...
Geplaatst:

Kijk dat had ik graag voor het vorige weekend willen weten want dan had ik mijn oude Franse buurman daarmee kunnen terechtwijzen, ik heb deze wijsheid van hem. Maar misschien was het alleen met zijn eieren😉

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...