William Jellesma Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 Vreemde vraag misschien, maar ik heb winterbloemkool geplant en gedacht dat ze ergens in jan/febr geoogst konden worden. Nu las ik zonet in mijn "bijbel" dat dat pas ergens in april/mei plaats vind. Nu komt bij mij de vraag naar boven: hoe hou je rekening met wintergroentes of groentes die lang blijven staan, als je een strak teeltschema aanhoud. In maart ga je toch weer de nieuwe rijen klaarmaken maar dan staan de bloemkolen in een bed waar volgens mijn schema de uien/wortels zouden moeten staan. Kan dit kwaad en hoe hou je rekening met overwinterende groentes? bvd William Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 2, 2012 Share Posted September 2, 2012 We hadden dit jaar bloemkolen laten overwinteren in de kas, dat ging wel want daarna kwamen de tomaten erin, half mei; helaas sprong het van -20 graden naar +30, nét toen de kolen gingen zetten: die ontploften toen min of meer. In de kas laten is dus geen optie, buiten uitplanten betekent toch echt in het koolveldje, de spruiten en/of boerenkool komen dan na de bloemkool. We zijn hier wel precies met het teeltschema van de kolen ivm ziekten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts