Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat ik nu samen met de man van de wilde tuin en het tuinbestuur al 2 gespreken heb gehad en er nu nog een gesprek gaat komen .Voorlopig mag hij blijven maar er is nog geen echte beslissing genomen .Ze blijven er op hameren dat dit tuin niet bij de andere past en dat er zoveel klachten over hem zijn .

Geplaatst:

sterkte met de kortzichtige mensen van jullie volkstuin.

Alleen de naam zegt genoeg volkstuin voor iedereen.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

....Witte kool met pier,kun je me het recept doorgeven....??

Geplaatst:

Jorieke, die kolen met pier, die gaan neem ik aan naar de dieren? Wel jammer van je eigen voorraadje.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Welnee, die zitten nu in de zuurkool pot De pieren zitten helemaal onderin de kool, waar de stam begint. Ze hebben niets aangevreten ofzo, daar hebben ze vast ook geen juiste tandjes voor.

Bij de geschaafde pieren-bende heb ik lang lopen zoeken en schoonmaken in veel water, en (naar ik hoop) al het vlees kunnen verwijderen.

Geplaatst:

Ok, en ach als er toch nog wat is achter gebleven, moet je maar zo denken: gratis vlees

Geplaatst:

Lichtelijke paniek toen vanochtend vroeg het forum onbereikbaar was..maar gekukkig nu weer m'n dagelijkse fix gehad

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Het onkruid in de tuin. Heb flink geploeterd en heb maar een paar vierkante meter eruit gekregen.

Heb met een spade een sleuf gegraven en tot 10 cm diep was het een dikke plag, daaronder vol wortels. Pas na 30 centimeter begonnen de wortels wat minder dik te worden.

Ben bang dat alleen trekken hierbij niet zo veel zin heeft tegen die diepwortelende onkruiden (gras zuring en paardenbloem en teunisbloem).

Geplaatst:

Thuis met griep echt niet fijn

Geplaatst:

Gedoe met mijn ex helemaal niet fijn, Zie ik toen ik de afschriften van onze gezamelijke rekening bekeek, dat hij 150 euro afgeschreven heeft voor een concert met Jan Smit, voor 2 personen, ja toch met zijn vriendin. en dat doet hij met de afschriften die ik dadelijk mee moet nemen naar de bijstand. Nu heb ik niet gepikt,zal het ook wel uitleggen aan mijn advokaat, en de vrouw van de bijstand, is echt niet van mij. zo boos

Geplaatst:

Geschrokken van mijn man die wil volgend jaar naar een collectieve volkstuin overstappen .Maar ik zie dat niet zitten we hebben net alles zo als we het willen op de tuin bijna dan.Maar deze volkstuin start volgend jaar voor het eerst het houdt dus in met een grote groep een tuin hebben samen planten en onderhouden .Maar ik wil gewoon mijn eigen tuin houden waar ik alles naar eigen inzicht kan doen ,planten kan neerzetten zoals ik dat wil .Maar mijn man zegt en heel veel vrijheid maar ik weet het niet hoor.Wat zouden jullie doen en zouden jullie het zien zitten om alles met veel anderen te moeten doen en delen ?

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zou mijn eigen tuin behouden Je ziet het hier op het forum ook, vele verschillende teeltmethode, voorkeuren en wensen.

Geplaatst:

Hey Zonnetje, houdt je toch zelf je moestuin aan.

En laat je je man op dat andere perceel ploeteren.

Als het voor hem dan niet bevalt, heb je ieg nog een moestuintje achter de hand.

Desnoods zet je er veel bloemen en fruitstruikjes op, zodat je niet met een overvloed

aan groente komt te zitten.En eventueel wat meer aardappels die komen wel op denk ik

in de winter.

Geplaatst:

Ja zelf wil ik blijven waar ik ben en ook de afstand naar de andere moestuin is ongeveer 45 minuten fietsen en dat ook weer terug .Maar mijn eigen tuin is wel groot om alleen te doen .Maar heb gezegd ga als mijn griep over is dat ik mee ga kijken ,maar zie het niet zitten alles samen doen en mij lijkt dat de ene heel veel werkt en de andere alleen komt plukken .Maar ja zonder mijn man op eigen moestuin blijven is ook een idee,waar ik nu over ga denken .Weet het allemaal niet meer hij blijft maar drammen over het bestuur van onze moestuin .Maar voor de wildetuin meneer opent dit weer opties mocht hij toch van de tuin af moeten .

Geplaatst:

Zonnetje, ik zou zeggen lekker je eigen tuin behouden. Dan weet je wat je wel en wat je niet mag/wilt/doet. Als je moet delen met anderen, hoe aardig ze ook zijn, komen er altijd kinkjes in de kabeltjes. Je moet altijd rekening houden met anderen lijkt mij.

Succes

Geplaatst:

Mag ik hier even flink klagen over die irritante reclame van die Fashioncheque? Wat een vreselijk verwende dame moet dat voorstellen zeg! Je zou je bijna gaan schamen als vrouw zijnde

Geplaatst:

Scare yourself:

(20sec. per filmpje)

Echt, als je als vrouw zijnde zo bent...

Geplaatst:

Ja inderdaad belachelijk , als je alleen daar tevreden mee bent, en er zijn zoveel andere dingen waar je blij van kan worden.

Geplaatst:

Maar ondertussen hebben we hier hier wel al een pagina lang over de fashion cheque..dat is nu precies de bedoeling. Het wachten is op reclame van dat ding op deze pagina.

Ik heb er trouwens ooit een gehad, van de postcodeloterij, het koste me nog vreselijk moeite dat ding te "innen"; uiteindelijk een blouse gekocht bij Didi die ik verder nooit meer aan heb

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat er iets is misgegaan bij het omzetten van mijn domeinnaam en tegen de tijd dat het eindelijk rond was was iedereen naar huis...

Maandag ochtend nieuwe kansen.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.