RobO Geplaatst: 17 oktober 2012 Geplaatst: 17 oktober 2012 (aangepast) wortels, aardappeltjes, kipcordonblauw,rabarberappelmoes en ook nog 2 liter bouillon met rode wijn en sjalotten ingekookt en de schenkel geplukt voor... 17 oktober 2012 aangepast door Gast
RobO Geplaatst: 17 oktober 2012 Geplaatst: 17 oktober 2012 (aangepast) ... de ragout van morgen, wordt vervolgd... ...ragoutje, rijst, bleekselder met kaas 19 oktober 2012 aangepast door Gast
jeanne-heijmans Geplaatst: 17 oktober 2012 Geplaatst: 17 oktober 2012 he nog steeds geen rode kool,ondanks mijn advies door de helft doen en dan vervoeren ot ik de laatste worteltjes woensdag ben ik toch weer on topic.
Jorieke123 Geplaatst: 18 oktober 2012 Geplaatst: 18 oktober 2012 Een prei-mosterd soepje (van doorgeschoten prei ) met naanbroodjes. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 hè hè, kool met appeltjes, puree, entrekootje
meekje Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Borlotti bonen, sla met tomaatjes, en ui uit eigen tuin, aardappeltjes, speklapje erbij van de slager Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Jorieke123 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Wraps met varkens-gehakt, paprika en prei. Uit de oven met wat geraspte/gesmolten kaas. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Geroosterde wortelgroente met knoflook, sla van radicchio, biet en tomaatje. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 gehaktbrood met roedjaksaus, kerrie-eiersalade, italiaans kruidenbroodje ( bouwpakketje van de Zandhaas molen) , aardappel-worst-augurk-wortel salade...morgen beginnen we met het IBM dieet...
appelvrouw Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 het IBM dieet... Ik Ben Moe?Ik Ben Mager?Ik Ben Mesjogge? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
nanda Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Gisteren met de hele familie naar de bollenbeurs en daarna gegeten: eiersalade met dragon, bieslook en peterselie; courgettesoep met ui, wortel, prei, tomaat, rozemarijn en tijm; stamppot boerenkool met appelmoes en yoghurt toe met aardbeiensaus.
Erny Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Gisteren een pan soep gemaakt met van alles dat nog in de keuken en koelkast zwierf:Paar bouillonblokjes, Spaghettipompoen, tomaat, venkelgroen, dragon, oregano, wortels, 1 stukje Yakon (moest er toch íets mee), 2 rode pepers, 1 hele grote ui, salie, knoflook, tomatenpuree voor de kleur, fishsauce, sesamolie, maggi, Kikkoman sojasausscheutje, zout en peper natuurlijk, olijfolie en natuurlijk water. Alles door de blender en dan opeten met verse bieslook en verse basilicum en een scheutje olijfolie en Balsamico Blanco. Oh... en de smeltende blokjes kaas natuurlijk niet vergeten... Dát ruimde dus wel lekker op...
appelvrouw Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Gisteren met de hele familie naar de bollenbeurs en daarna gegeten: eiersalade met dragon, bieslook en peterselie; courgettesoep met ui, wortel, prei, tomaat, rozemarijn en tijm; stamppot boerenkool met appelmoes en yoghurt toe met aardbeiensaus. Leuke (eetbare?) bollen gekocht Nanda? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
nanda Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Helaas geen eetbare bollen gevonden (of je moet de 100 tulpenbollen- voor de pluk - rekenen onder eetbaar ) wel een hele mooie voor in de kas: Amarcrinum Howardiihttp://www.waysidegardens.com/x-amarcrinum-howardii/p/49403-EA+++1/Voor eetbaar hoop ik op de vakbeurs....
Kruidje Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Zoon mopperde eerst dat ik een alternatieve spaghettisaus heb gemaakt en moest toen toegeven dat hij wel erg lekker smaakte:Brokkoli, aardpeer, apios en niet uit eigen tuin solo-knoflook. Heerlijk - het bleken de aardperen die hij zo lekker vond. Die deed ik voorheen altijd alleen maar in de soep. Heb ook een test met gekookte raketsla gedaan. Beetje bitter maar verder goed te eten (met veel knoflook) - ik moet dus nog wat experimenteren hoe ik dat kan bereiden. Het groeit me boven het hoofd uit - de planten zijn zo groot, daar moet dringend wat van op worden gegeten. Volgende keer de oude andijvie en witlof truck proberen: kleingesneden wassen in warm water. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
appelvrouw Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Amarcrinum Howardii. Wow wat een Bjoetie!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
sansareli Geplaatst: 22 oktober 2012 Geplaatst: 22 oktober 2012 Vandaag de eerste witloof uit de kelder, ik ben positief verrast van het resultaat. Een ardeens gebraad erbij gemaakt.
geedee Geplaatst: 22 oktober 2012 Geplaatst: 22 oktober 2012 Een bloemkooltje en een ramanesco en spinazie met 2 preitjes en twee uitjes (heb de restjes uit de tuin gehaald om dat stuk om te frezen )
sansareli Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 Vandaag wordt het bleekselder-kaas-schotel met de overschot van het gebraad en aardappelen.
Erwin1964 Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 Gisteren rode kool stamppot met een gehaktbal er bij met veeeel peterselie en een gesnipperd rood uitje er in. Vanavond snijbiet.
Aanbevolen berichten