Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Featured Replies

Geplaatst:
oja, rundvlees anijs is heerlijk, vooral bij rijstgerechten

(dat doen we zo:

bak een uitje glazig, voeg de doorregen runderlapjes toe en bruin ze even in de boter in de snelkokert, voeg een goede ketjap toe en bak even mee: een teen knof, P&Z, en anijsbloemetjes (steranijs is de naam, die moet je niet willen opeten wegens keiharde vullingwippers ) daarna stoven tot gaar, in de snelkokert is dat 45 minuten x de leeftijd van de koe gedeeld door 12 )

(waarom krijgen we hier eigenlijk geen Michelinster of 3 ?)

special voor Rob0.........

jammer van dat rundvlees met anijs sprak de greets smaakoordeel----ster

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Bobotie met ui/knoflook/appels en ei uet

roodlofsalade..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

pastinaak-aardappelpuree, tuinboon, rabarber, verse worst, koekietoe

Geplaatst:

Gisteren had ik een overheerlijke pompoen/pastinaak soep...

vandaag: gestoofde kool met appel en kerrie en ui, rijst met daarover een sausje van zelfgevonden wilde paddenstoelen. Hierbij als vleesvervanger (pff moet dringend een beest vangen weer eens ) havermouth-koeken met ui, knoflook, kaas, room en ei... was lekker alles bij elkaar!

Geplaatst:

broodje kaas, worst, snert

cranberrybroodje met gekregen vijgenjam en honing van het landjevandeboer

na het schaatsclubuurtje met kid en kleinkids en weer een rondje van 35 met kleinkind achter beugeltje...

aangepast door Gast

Geplaatst:

Aardappelen en groenlof met kaassaus.

Geplaatst:

Net een lekker pan Venkelsoep gemaakt

Geplaatst:

aardappel-knolselder puree, bietjes (de laatste), botersla (de 3 na laatste), ragoutje kalfsvlees

Geplaatst:
(pff moet dringend een beest vangen weer eens ) havermouth-koeken met ui, knoflook, kaas, room en ei... was lekker alles bij elkaar!

Dat recept wil ik wel Piros.

Wij aten groentecurry met prei, knolselderij, broccoli ( eindelijk weer groente, nadat ik in A`dam 3 dagen loempia met garnalen & noodles heb gegeten op de Zeedijk...zoooo lekker ) en rijst met selderijblad. Radicchiosalade.

Geplaatst:

Vandaag een heerlijke soep gegeten:

Thaise garnalensoep (rode peper, kokos, koriander, vissaus, gember en ansjovis en garnalen) met daarin blokjes pompoen en fijngesneden palmkool.

@ Appelvrouw, recept van de havermoutkoekjes? Kommetje havermout mengen met half bakje yoghurt of zure room en 2 eitjes, roeren (moet lekker sompig zijn) paar uurtjes laten trekken, dan ui, knoflook, peper, zout en geraspte oude kaas toevoegen. In een koekenpan scheppen, beetje platdrukken, bakken, omdraaien, klaar!

Geplaatst:

de laatste 2 snijbietplantjes roergebakken met rundergehakt, prei, ui, knoflook, kerriepoeder en een scheut kokosmelk en dat met rijst. Was lekker

Geplaatst:
beetje platdrukken, bakken, omdraaien, klaar!

Havermoutlapjes!!Ik ben terug in de jaren 60

Geplaatst:

Ik heb de afgelopen week gegeten: Champurrado met blauwe mais (warme mexicaanse chocolade melk), groene tortilla pizzas, hominy en zojuist polenta van Painted Mountain mais, maar zoet met dus chocolade en honing hmmmmm

erg makkelijk en lekker ik kan jullie dus ook aanraden je eigen bakmais te telen, recepten kan je hier vinden

alle mais kwam uit eigen tuin

voor alle zaden en zaadjes http://www.aedoszaden.nl

plant veredeling, leuk jazeker kijk ook even hier: http://plantbreedingforum.eu/

Geplaatst:

Gisteren voor het eerst van de zuurkool gegeten, lekker.

Toch niet hetzelfde als vorig jaar, toen was de zuurkool van kabuizen gemaakt en nu van filderkraut, geeft toch een groot verschil in smaak vind ik.

Er staat nu nog negen liter te wachten om opgesmuld te worden, mjam mjam.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
recepten kan je hier vinden

Een van je linken onder aan je artikel werkt niet Ben. Is de pickling Lime het zelfde als de calcium hydroxyde? Wat een verschil in prijs zeg

Geplaatst:

Ja het is hetzelfde, in Amerika is het wat goedkoper, je zou het hier op zich ook best goedkoop kunnen krijgen maar dan moet je als bedrijf direct 300 kg kopen, en er zijn niet genoeg mensen die het gebruiken, vandaar dat het best wel duur is hier...

plant veredeling, leuk jazeker kijk ook even hier: http://plantbreedingforum.eu/

Geplaatst:

ok ik snap het. Misschien verkopen ze het ook in Engeland..daar heb ik connecties mee

Geplaatst:

Ik heb ook in Engeland gezocht maar niets gevonden! maargoed 100 gram gaat op deze manier best lang mee

Geplaatst:

blokjes knolselder & wortel gestoofd, kartoffelpuffer met mayo, schnitzeltje met drupje citroen

ondertussen onderhandeld over het eten van morgen....

(dat zit zo:

gisteren op de mtb langs de vishandel in IJmuiden geweest en gevraagd naar pelgarnalen; 9 euro vijftig per kilo zei visboer 1 na een korte aarzeling...dan gaat er bij de RobO meteen een klein rood lampje branden: je wordt ge****d RobO (**** = 4 letters, je doet het met een naald en een draad)...

dus vandaag naar visboer 2. Die keek ook al heel slimmig...wat kost een kilo pelgarnalen visboer 2? 7 euro vijftig de kilo, klant....en op mijn aarzeling... maar als je twee kilo neemt kost dat 12 euro...?!?!? WTF?!? van 9 euro 50 naar 6 euro binnen 12 seconden...wat kosten ze nou eigenlijk buiten de randstad denk ik dan....?)

maar about die onderhandeling: als ik straks de cakes op tijd uit de oven haal zal de lieve echtgenote helpen met pellen voor de garnalenkroketjes van Holtkamp die we morgen eten bij een vissoepje...deal?...deal! (met dank aan Bit, wegens weer in herinnering brengen... )

het is hier nooit saai thuis idd...

(sorry, wat staan er een hoop puntjes in dit stukje eigenlijk, sorry.....chips nog meer puntjes... sorry)

Geplaatst:
(sorry, wat staan er een hoop puntjes in dit stukje eigenlijk, sorry.....chips nog meer puntjes... sorry)

Als ieder puntje staat voor een slokje van het aperitief, dan snap ik die puntjes wel, die rollen er dan als borrelnootjes uit... (... )

Geplaatst:

hik, robbeltoontjes, hik...(chips, wéér puntjes...)

Geplaatst:

Zoals bijna elke dag; kruiden, nl gewone peterselie, platte peterselie, koriander, basilicum, tijm & munt.

Voorts nog veel spruiten, spitskool, de laatste pepers.

Geplaatst:
Ik heb ook in Engeland gezocht maar niets gevonden! maar goed 100 gram gaat op deze manier best lang mee

Dat heb ik even laten uitzoeken.

Dit is het antwoord van Engels familielid: Het is hier wel veel goedkoper en er zijn verschillende websites maar ik zag 300 gr voor £5.99. ze bezorgen ook in Frankrijk als je dat zou willen. dat kost ook £5.99 maar dan heb je nog steeds 300 gr voor £12. De website is ebay.co.uk en zoek voor calcium hydroxide. Misschien zijn er nog wel goedkopere websites. Je kan amazon.co.uk of misschien amazon France, Ned or België proberen.

Geplaatst:

of iemand vragen die op een middelbare school werkt als toa scheikunde...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.