appelvrouw Geplaatst: 10 oktober 2012 Geplaatst: 10 oktober 2012 Neem voor 4 personen een flinke spitskool. Zet aardappels op..net zoveel als je anders voor boerenkool of andijviestamp doet.Maak hier een puree van met olijfolie, een scheut melk en eventueel het vocht van de kool. Zout, peper.. Bak ondertussen een pak spekjes zachtjes uit. Snij de spitskool in fijne en niet al te lange repen en voeg deze toe aan de spekjes.Laat hooguit 8 minuten stoven totdat de spitskool fijn van smaak is geworden maar nog niet helemaal zacht is. Snij twee ons komijne(óf jong belegen, geiten, rook)kaas in blokjes.Schep de kool door de puree, voeg op het laatste moment de kaasblokjes toe. Eet met een kuiltje sju van gisteren... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gem Geplaatst: 10 oktober 2012 Geplaatst: 10 oktober 2012 Normaal ik maak het anders....ik stoof de kool in de boter met een flinke lading kerrie.Uitgebakken spekjes gaan er ook door bij mij en een lading geraspte kaas.Heb nog een half spitskooltje liggen....mooi om het vanavond zo eens te maken Quote ~I believe in God, only I spell it Nature~
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.