Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kippenren droog houden

kobin

Recommended Posts

hallo

ik heb een voliere met kippen,vogels,konijnen en cavia`s .

Het probleem is als het gaat regenen dan wordt de bodem zo nat omdat het water niet

genoeg weg trek in de grond.

De grond lijk wel helemaal dicht te zitten doordat de kippen.konijnen en cavia`s er altijd overheen lopen.

Mijn vraag is dan ook waar moet ik het zand mee mengen zodat het beter water door laat.

gr. Kobin

Eens in de zoveel tijd ga ik er met de frees door.

Heb je niet zo'n ding dan wordt het toch spitten, om de grond weer los te krijgen.

Zodat het water wordt afgevoerd, bij overvloedige regen.

Ook zou je de ren af kunnen dekken met golfplaten of een groot stuk plastic.

Was vergeten erbij te zetten dat er hier ook golfplaten bovenop liggen, toch sijpelt er wel water in de ren.

Omdat de grond op een gegeven moment helemaal vast getrapt is, ga ik er met de frees door.

Alles weer mooi los gewoeld, en kunnen ze weer heerlijk kuilen graven om in te badderen

Edited by Guest

ren over dekken met golfplaten! een natte boel geef alleen maar meer kans op ziektes bij je dieren

hier is mijn ren ook overdekt .alles zit bij regen lekker droog

Hoe groot is je voliere? Overdekken is de meest vor de hand liggende oplossing, als je dit niet wilt kun je proberen grind of kleine kiezel door de grond te mengen. Ik zelf heb er dakpannen op liggen met regenwater afvoer die in het (kunstmatige) beekje loopt. Het is dus altijd vrij droog .