kobin Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 hallo ik heb een voliere met kippen,vogels,konijnen en cavia`s .Het probleem is als het gaat regenen dan wordt de bodem zo nat omdat het water nietgenoeg weg trek in de grond.De grond lijk wel helemaal dicht te zitten doordat de kippen.konijnen en cavia`s er altijd overheen lopen.Mijn vraag is dan ook waar moet ik het zand mee mengen zodat het beter water door laat. gr. Kobin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 De ren vollegdig bestraten/betegelen en er daarna zand overheen doen. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 (edited) Eens in de zoveel tijd ga ik er met de frees door.Heb je niet zo'n ding dan wordt het toch spitten, om de grond weer los te krijgen.Zodat het water wordt afgevoerd, bij overvloedige regen.Ook zou je de ren af kunnen dekken met golfplaten of een groot stuk plastic. Was vergeten erbij te zetten dat er hier ook golfplaten bovenop liggen, toch sijpelt er wel water in de ren.Omdat de grond op een gegeven moment helemaal vast getrapt is, ga ik er met de frees door.Alles weer mooi los gewoeld, en kunnen ze weer heerlijk kuilen graven om in te badderen Edited October 25, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 Wij hebben de ren ook volledig overkapt.....ze kunnen wel veel buiten de ren lopen....mogelijk scheelt dat aan dichtslibben van de bodem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 ren over dekken met golfplaten! een natte boel geef alleen maar meer kans op ziektes bij je dieren hier is mijn ren ook overdekt .alles zit bij regen lekker droog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Hier ook golfplaten boven de ren en ook een kant waar de wind vaak vandaan komt afgezet tegen inregenen.Verder tegels met daarop een flinke laag wit zand. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank vwl Posted October 25, 2012 Share Posted October 25, 2012 Hoe groot is je voliere? Overdekken is de meest vor de hand liggende oplossing, als je dit niet wilt kun je proberen grind of kleine kiezel door de grond te mengen. Ik zelf heb er dakpannen op liggen met regenwater afvoer die in het (kunstmatige) beekje loopt. Het is dus altijd vrij droog . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts