Posted November 5, 201212 yr Graag wil ik een dubele koude bak opbouwen. Maar nu ben ik op zoek naar een werkbeschrijving/ tips. Ik heb betonen zij wanden. Betonnen paaltjes voor de betonnen dwars ligger. En betonnen voor randen. En een ruiters. Mijn vraag is moet ik eerst een fundering maken of graaf ik alles in de veen grond in. En waar maak ik die fundering dan van. En zet ik de betonnen paaltjes op de grond of moet daar ook nog wat onder. En zo ja wat dan. Hoe hoog is het hoogste punt van een koude bak en het laagst punt. Dan nog iets over de ramen. Ik heb onder aan de ruiten bij andermensen metalen klemmen gezien die de ruit goed op zijn plaats houden. Waar kan ik deze kopen en hoe noemt men z'n klem. Ja het zijn veel vragen. Ik hoop dat er mensen zijn die mij op weg kunnen helpen. Gr. Simke
November 6, 201212 yr lees even hier voor de maten https://www.moestuinforum.nl/ontwerp-koude-bak-t17.html als fundering een los randje waaltjes of tegels (je wilt vast nog wel eens verkassen) metalen klemmen ken ik niet, wij hebben houten eenruiters met gleuven en blokjes boven onder