Geplaatst: 17 november 201213 j ha mensen , ja hier is ze weer ( de ouwe zeurkous ) kun je brood bakken in een spotgoedkoop mini oventje van pakweg 60 euro. zo,n dingetje waar je een cake in kan bakken.t,kan van 50 naar 250 graden onder en boven warmten.mijn gedachten gaan dan uit van deeg in een vierkante of ronde schaal om het zogenaamde breekbrood te makenben echt nog een beginneling op t gebied van brood, dus gooi ik het in de groep.zie wel waar het schip strand
Geplaatst: 17 november 201213 j Brood wordt gebakken op 225 tot 250 graden, dus waarom zou het in een goedkoop oventje niet kunnen?! Je schrijft het brood te willen bakken in een "schaal", maar ik neem aan dat je een bakblik bedoelt? Een broodblik is donker van kleur terwijl een cakeblik licht zilverkleurig is. Een breekbrood ken ik niet maar misschien is dat hetzelfde als een "vloerbrood". Dat bak je niet in een blik maar op de bakplaat van de oven. Succes met oefenen dan voordat de feestdagen eraan komen.
Geplaatst: 18 november 201213 j Auteur dank je voor je reaktie kamilla, met een schaal bedoel ik een glazen ovenschaal, waarin ik dan apart gevormde bolletjes deeg tegen elkaar aan wil leggen.( zodat ze als t ware aan elkaar vast komen zonder een geheel te vormen)moeilijk uit te leggen maar zo ziet het er uit bij plaatjes van recepten.moet inderdaad nog heeel veel oefenen , maar het duurd nog een poosje eer het kerstbrood op tafel moet.
Geplaatst: 18 november 201213 j Wilma,gewoon proberen, qua temperatuur kan het.Desnoods op de schaal van het oventje het deeg leggen,wel ff invetten of bakpapier er onder.Niet geschoten is altijd mis. 18 november 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 18 november 201213 j Gewoon proberen, de bovenkant van je brood eventueel met zilverpapier afdekken als het te rap bruin zou worden (want dat staat waarschijnlijk wel heel kort onder het verwarmingselement bovenaan).
Geplaatst: 18 november 201213 j Ik heb totaal geen verstand van glazen ovenschalen. Zijn die wel geschikt voor zulke temperaturen? Ik heb zoals eerder beschreven een metalen bakplaat en metalen broodblikken. De plaatsing van de plaat of rooster waar het blik op komt te staan, is onderin. Dit voorkomt een verbrande bovenkant van het brood. Ik gebruik de bovenste plaatsing van de bakplaat alleen voor platte koekjes.
Geplaatst: 18 november 201213 j In een glazen ovenschaal maak je toch ook gerechten die op 200 graden in de oven moeten? Lasagne, ovenschotels, etc. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 18 november 201213 j 200 graden is goed maar zou geen 225 graden doen.Dan 10 min langer op 200 graden. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.