Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

veel plantjes in de kas gezet , veel ongewenst gewas verwijdeerd en veel geharkt om morgen na mijn werk te kunnen zaaien .

Geplaatst:
  • Auteur

Leuk Indy, mijn kruidentuin is ook een dambord.

Heerlijk gelezen in het zonnetje de tuin, in het boek "een gezonde tuin door mengcultuur" van Gertrud Frank.

Studiedag

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Bladluis probleem aangepakt,biologisch.Dus eerst douchen en dan de luizen er af spoelen en doodmaken HAHA!! Lieveheersbeestjes gezocht voor als er toevallig een paar overlevenden zijn,maar helaas,niet gevonden.Dus killerronde 2 is morgen.

Spinazie in de grond gezet.En manlief gewezen waar de verplante rodebessenstruik mag staan.Ik mag vanwege een operatie nog niet teveel tillen,en doen.

Geplaatst:

vijg en eucalyptus uitgepakt, jeeee wat zien die er slecht uit, als dat maar goed komt

weeuwbloemkool uit kas naar buiten gebracht, in een koud bakje nog even

beetje zwavel op de kweetjes gespoten, hopelijk wat minder schurft dit seizoen

dahlia's opgehaald en nog even in de kas opgeturfd, Jomanda en Night Butterfly voor een vlammend en verrassend boeketje straks

Geplaatst:

Gisteren mijn aardappels aangeaard, nu ze hebben er zin kwamen alweer boven,had er best veel grond opgedaan,zal wel aan het weer liggen.

Geplaatst:

De haag van de buren wat bijgeknipt en op de composthoop gedaan. Ik gebruik het meer als grashoop, dus de grovere takken en bladeren zijn meer dan welkom.

Ook gezien dat hier en daar de aardappelen ook al boven komen.

Moet ik aanaarden van het moment ze bovenkomen of eerst blad laten vormen?

Geplaatst:

@Tibs; Aanaarden zodra er een significant stokje met groen boven staat, dus +- 5 á 10 cm stok. Dan steeds nét aan bedekken.

Geplaatst:

gisteren en vandaag de border aan het terras aangepakt, alles is netjes opgeruimd nu. Nog 3 borders te gaan.

Geplaatst:

Alles in bakken goed wat water gegeven! En de bloembakken gevuld met fuchsia en geranium, nu lijkt het echt lente in de tuin!

Nu lig ik achter glas even bij te komen... Die wind!! (en mn heupen... )

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:
  • Auteur

De kippies lekker naar buiten gelaten. Maar toen opeens de koude wind opstak en er regen dreigde gingen ze op een kluitje onder de caravan zitten. Samen met de buurvrouw en Lie ze toch naar binnen gekregen..het koste veel moeite, dat moet wel anders de volgende keer.

Verder samen met Lie begonnen de kas te ontruimen, die moet nog schoongemaakt en doorgespoeld...beetje laat, en het laatste gaat nog niet, want het water is nog niet aangesloten, dat kan nog niet want eerst moet iets anders gedaan, maar dat moet wachten want...enz

Het voorstuk voor de aardappels heeft Lie gegrelinetterd.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vandaag de laatste bedjes geharkt. Buiten het vruchtenperk is alles nu klaar... Wat een werkje

Daarna vliesdoek over de aardappelen gelegd en gekeken of alles klaar is voor de stevige wind en koude van de komende dagen...

Geplaatst:

De kippetjes meer ruimte gegeven.Het hekje is verplaatst,en de dames hebben nu meer ruimte om te scharrelen.In de ren hebben we de appelboom gezet,en er stond citroenmelisse,hortensia,een nog steeds niet beginnende vlinderstruik,en pepermunt.Nou is de munt al uitgegraven,maar de rest staat nog.Moet wel zeggen dat ik een omgekeerde bloempot opengeknipt om de appelboomstam heb gelegd.

Geplaatst:

de voor en de achtertuin gewied, kruiden geplant, viooltjes geplant, 2 hanging baskets beplant met hanggeraniums, hang lobellia en hang leeuwenbekjes

Geplaatst:

Wat sfeerfoto's genomen!

DSCN3651_zps67d5978f.jpg

DSCN3652_zps9198cfdf.jpg

DSCN3653_zpsaeeb5748.jpg

Geplaatst:

Wij hebben vandaag een low-budget-compostbak gemaakt van oude pallets. En de aardbeien zitten weer in de grond.

Geplaatst:

Vandaag een serie 40x60 betontegels gekocht. Kwam er toch een aantal tekort. Heel gesjouw.

Geplaatst:

gisteren twee koude bakjes opgevist uit de buurtuinen, behoorlijk verkreukeld door de onverwacht sterke storm hier, helaas pindakaas afgevoerd naar de containert

derde bakje gerepareerd met bakje 1 en 2

trouwens...

Over de kop

In het Gelderse Zelhem sloeg door de hevige wind een auto over de kop. Vier mensen raakten gewond. alles ok, Jorieke?

Geplaatst:

Gisteravond nog even naar de tuin geweest om te kijken of alles nog stond. Het stormde hier behoorlijk. Gelukkig was er niets aan de hand. De peulen hadden wel het idee dat ze kruipplanten waren, maar daar zullen ze vandaag wel weer van afgestapt zijn . O, en ik zag de eerste bloemknopjes in de tomatenplant in de kas!

Geplaatst:

Plastic tunnel terug geplaatst over de pas gezaaide uitjes, het was los gewaaid. Geen schade

Alles water gegeven, de wind droogt de grond snel uit.

Less is more

Geplaatst:

het laatste uur op de tuin vanmiddag alles wat kiele kiele is, afgedekt met vliesdoek en wat dingen in het tuinhuisje gezet. Verder 2e ronde onkruid wieden. 1e ronde was 3 weken terug en neemt wel een paar dagen. Dus dat is ook weer begonnen ( gaat nu nog wel lekker snel )

Geplaatst:

Ik kreeg donderdag 1/2 kuub zand aangeboden.

Dan moest ik alleen vandaag {vrijdag} wel helpen om het zand in te laden.

Het lag bij Excelsior, dus ik met de schep naar Excelsior.

Ik heb samen met 2 mannen bij elkaar 1 kuub zand in een aanhanger geschept.

Dat ging in 2 ritten.

5220335106543056639611284027852n24811366414541.jpg

Handig hoor zo'n karretje.

6447545106545956639321214196126n21941366414541.jpg

Het is even wat werk, maar dan heb je ook gratis een halve kuub zand.

Het is wel jammer dat we zelf geen eigen vervoer hebben, anders hadden we nog wel een kuub kunnen ophalen.

Kan ik dat zand nou ook gebruiken om beton te maken voor de fundering van de blokhut ???

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

De plantjes in kas en tunnel afgedekt voor de nachtvorst ,en geholpen de kas te verhuizen die vorig jaar al verkocht was en nu is opgehaald.Wat bodembedekkers geplant .

Conny wat een leuke foto

Geplaatst:

Kan ik dat zand nou ook gebruiken om beton te maken voor de fundering van de blokhut ???

als er geen zout in zit, grof zand geeft goed beton, fijn bouwzand ook, met een gladdere afwerking

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.