Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb me vandaag wederom verbaasd over tomaat Tommy Toe Yellow. In mijn kasje hangen er nog wat vruchten aan, maar ik moet 'm blijven dieven, want hij blijft in een bloedvaart nieuwe uitlopers en bloemen aanmaken. Hyperactief! Ik laat één plant staan om te zien hoe lang ie 't denkt vol te houden.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Gaas eindelijk op maat geknipt om over de lege bak te leggen ivm spittende katten in de winter

In de andere grote bak staat nu nog prei en peterselie, als die leeg is dan gaat er ook gaas over.

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Thea gaat dat ' Pijpenstrookje'. vragen, met foto, in het identificatietopic. Geen gras, is een bies denk. Volgens mij een vijverplant. Rotding, maar wel mooi.

Hele dag buiten en kromme rug gekweekt haha. Net an de border schoon gekregen in windkracht 8.

Geplaatst:

Paprika verspeend, lemon mint gezaaid, basilicum gezaaid, spinazie gezaaid, rucola gezaaid, sperziebonen gezaaid, water gegeven

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

Sorry Greetje Maar wellicht zullen er van de winter wel meer van dit soort berichtjes komen En foto's van de oogst

Geplaatst:

Het kan wel in de zomer, maar dan heeft alles 3x zoveel water nodig

Geplaatst:

emmer onder lekkend dak gezet

op zoek gegaan naar dakplaten van 2,6 m....bouwmarkt heeft alleen 2,44 m

zeiltje erover

tot en met sok in waterverzadigd bedje gestapt

deze dag wordt het niet: op de bank gaan liggen met het Puttertje van Tartt

Geplaatst:

toekomstig aardappelveld winterklaar gemaakt en oude verhuisdozen erop gelegd

de 5 weken geleden bevroren stambonen uit het veldje gehaald en bed ook winterklaar

langs de lengte van de 3e moestuin 1 meter extra gespit en langs de breedte 3 meter, zo 10m2 moestuin gewonnen

Bij moestuin 2 opgeslagen hout weggehaald en elders opgestapeld (bah hoe vaak doen we dat..) omdat deze ook verbreed gaat worden.

Witlof, pastinaak, wortelen en koolraap opgegraven

Geplaatst:

door de storm gespleten kweetje behandeld, tak afgezaagd, rest ingesmeerd, duimen maar...

2 rode kolen geoogst= 5 kg, 1 kg boerenkool voor in de vriezer, uien meegenomen naar huis

buur gevraagd of hij ergens een leasekoe weet want veel gras overal waar het niet moet

en gauw weer naar huis om te schuren, lakken, gronden, en vooral veel schoonmaken

Geplaatst:

Als die koe klaar is bij jou wil je hem dan bij mij langsbrengen? Overal is gras behalve op het gazon

Vandaag 2 meter strook langs mijn moestuintje 2 gespit, weer 14m2 extra!

Nog een flink stel zich goed verstopte maar niet verrotte walnoten geraapt.

wat kluiten brandnetels uitgestoken/getrokken/uitgegraven op de grens naar de buren.

gras geharkt 6 kruiwagens, blad op moestuin gelegd

Nieuwe muur om mijn tuintje 3 gelegd omdat ik hem had verbreed gisteren.

wat compost op de rabarberplek gelegd (rabarberblad is al afgestorven)

ziek jong haantje apart in bench gezet met brandneteltheetje

Geplaatst:

Lustopwekkende dan wel lustversterkende kruiden, lees jij die kleine lettertjes ook al niet meer? Teveel werk ja, maar dit vond ik nog wel de moeite waard...

Geplaatst:

Geeft Robo even een applausje, heerlijk..begin de dag met een lach.. En neen ik verdom het om te dansen zelfs niet als Giel het roept

Hier de braam terug gesnoeid en begonnen aan het inventariseren van alle zaden die ik al heb..belachelijk veel dat is nu al wel duidelijk.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

De eerste berg boerenkool geoogst. Later vandaag ga ik deze invriezen.

VRAAG: Heeft iemand tips om de rupsen-poep van de boerenkool te wassen? Na het blancheren plakt het er nog steeds aan namelijk... bah.

Geplaatst:

Ik heb vandaag de laatste vaste planten verwijderd uit de tuin, ik huur niet meer vanaf volgend jaar. Maar de land eigenaar wil me niet me de 4 maanden die ik extra betaald had teruggeven en hij verwacht wel dat ik de hele tuin opruim en voor hem stenen op het veld naar de andere kant van zn erf ga brengen maargoed wel interessant ik zag dat een van de frambozen net begon te bloeien

voor alle zaden en zaadjes http://www.aedoszaden.nl

plant veredeling, leuk jazeker kijk ook even hier: http://plantbreedingforum.eu/

Geplaatst:

Een lading gevallen takken en takjes rond de poel en de beek opgeruimd en op een takkenwal gelegd. Die wordt mooi hoog! Ook veel uitgezaaide meidoorntjes weggeknipt, en Lie heeft een stuk van de beek uitgediept..het water stroomde al richting de moestuin..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
VRAAG: Heeft iemand tips om de rupsen-poep van de boerenkool te wassen? Na het blancheren plakt het er nog steeds aan namelijk... bah.

Niet van mezelf maar van een medetuinier: in de wasmachine op het spoelprogramma. Ook bij de plakzooi van witte vlieg

Geplaatst:

waterpompje gecheckt: check! tuin watervrij, check! dakzeiltje nog dicht, check!

saffraan geoogst, 30 draadjes

morgen maar eens in de rijst proberen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...