Bubbels Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Ik heb me vandaag wederom verbaasd over tomaat Tommy Toe Yellow. In mijn kasje hangen er nog wat vruchten aan, maar ik moet 'm blijven dieven, want hij blijft in een bloedvaart nieuwe uitlopers en bloemen aanmaken. Hyperactief! Ik laat één plant staan om te zien hoe lang ie 't denkt vol te houden. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
appelsientje 60 Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Gaas eindelijk op maat geknipt om over de lege bak te leggen ivm spittende katten in de winter In de andere grote bak staat nu nog prei en peterselie, als die leeg is dan gaat er ook gaas over. De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Bit Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Thea gaat dat ' Pijpenstrookje'. vragen, met foto, in het identificatietopic. Geen gras, is een bies denk. Volgens mij een vijverplant. Rotding, maar wel mooi. Hele dag buiten en kromme rug gekweekt haha. Net an de border schoon gekregen in windkracht 8.
RobO Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 niks eigenlijk, krijg al onthoudingsverschijnselen, trillende handen enzo
Inez Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Paprika verspeend, lemon mint gezaaid, basilicum gezaaid, spinazie gezaaid, rucola gezaaid, sperziebonen gezaaid, water gegeven Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
greetje Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Inez........is dit om ons jaloers te maken??????????????? kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Inez Geplaatst: 3 november 2013 Geplaatst: 3 november 2013 Sorry Greetje Maar wellicht zullen er van de winter wel meer van dit soort berichtjes komen En foto's van de oogst Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
thea Geplaatst: 4 november 2013 Geplaatst: 4 november 2013 Hoe vaak kan je zaaien en oosten met je mooi weer,kan zeker niet in de volle zomer? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Inez Geplaatst: 4 november 2013 Geplaatst: 4 november 2013 Het kan wel in de zomer, maar dan heeft alles 3x zoveel water nodig Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
loes Geplaatst: 4 november 2013 Geplaatst: 4 november 2013 ik zal zo eens beginnen met bladruimen. normaal een mooie mulch laag, maar niet met eikenblad.
thea Geplaatst: 4 november 2013 Geplaatst: 4 november 2013 Planten en bollen gepoot. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
loes Geplaatst: 4 november 2013 Geplaatst: 4 november 2013 goed dat je het zegt, ik heb ook nog bollen die de grond in moeten.
RobO Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 emmer onder lekkend dak gezet op zoek gegaan naar dakplaten van 2,6 m....bouwmarkt heeft alleen 2,44 m zeiltje erovertot en met sok in waterverzadigd bedje gestapt deze dag wordt het niet: op de bank gaan liggen met het Puttertje van Tartt
Piroska Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 toekomstig aardappelveld winterklaar gemaakt en oude verhuisdozen erop gelegdde 5 weken geleden bevroren stambonen uit het veldje gehaald en bed ook winterklaar langs de lengte van de 3e moestuin 1 meter extra gespit en langs de breedte 3 meter, zo 10m2 moestuin gewonnen Bij moestuin 2 opgeslagen hout weggehaald en elders opgestapeld (bah hoe vaak doen we dat..) omdat deze ook verbreed gaat worden.Witlof, pastinaak, wortelen en koolraap opgegraven http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 door de storm gespleten kweetje behandeld, tak afgezaagd, rest ingesmeerd, duimen maar...2 rode kolen geoogst= 5 kg, 1 kg boerenkool voor in de vriezer, uien meegenomen naar huisbuur gevraagd of hij ergens een leasekoe weet want veel gras overal waar het niet moet en gauw weer naar huis om te schuren, lakken, gronden, en vooral veel schoonmaken
Piroska Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Als die koe klaar is bij jou wil je hem dan bij mij langsbrengen? Overal is gras behalve op het gazon Vandaag 2 meter strook langs mijn moestuintje 2 gespit, weer 14m2 extra! Nog een flink stel zich goed verstopte maar niet verrotte walnoten geraapt.wat kluiten brandnetels uitgestoken/getrokken/uitgegraven op de grens naar de buren.gras geharkt 6 kruiwagens, blad op moestuin gelegdNieuwe muur om mijn tuintje 3 gelegd omdat ik hem had verbreed gisteren.wat compost op de rabarberplek gelegd (rabarberblad is al afgestorven)ziek jong haantje apart in bench gezet met brandneteltheetje http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 lustpillen gekocht (zaden van bonenkruid, rozemarijn, thijm, peterselie, venkel en wat prei )
Loraine Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Haha RobO toch! (Of denk ik nu toch echt verkeerd :$) Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
HuubvG Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Lustopwekkende dan wel lustversterkende kruiden, lees jij die kleine lettertjes ook al niet meer? Teveel werk ja, maar dit vond ik nog wel de moeite waard...
prettig gestoord Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Geeft Robo even een applausje, heerlijk..begin de dag met een lach.. En neen ik verdom het om te dansen zelfs niet als Giel het roept Hier de braam terug gesnoeid en begonnen aan het inventariseren van alle zaden die ik al heb..belachelijk veel dat is nu al wel duidelijk. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Sovreze Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 De eerste berg boerenkool geoogst. Later vandaag ga ik deze invriezen.VRAAG: Heeft iemand tips om de rupsen-poep van de boerenkool te wassen? Na het blancheren plakt het er nog steeds aan namelijk... bah.
Ben92 Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ik heb vandaag de laatste vaste planten verwijderd uit de tuin, ik huur niet meer vanaf volgend jaar. Maar de land eigenaar wil me niet me de 4 maanden die ik extra betaald had teruggeven en hij verwacht wel dat ik de hele tuin opruim en voor hem stenen op het veld naar de andere kant van zn erf ga brengen maargoed wel interessant ik zag dat een van de frambozen net begon te bloeien voor alle zaden en zaadjes http://www.aedoszaden.nl plant veredeling, leuk jazeker kijk ook even hier: http://plantbreedingforum.eu/
appelvrouw Geplaatst: 8 november 2013 Auteur Geplaatst: 8 november 2013 Een lading gevallen takken en takjes rond de poel en de beek opgeruimd en op een takkenwal gelegd. Die wordt mooi hoog! Ook veel uitgezaaide meidoorntjes weggeknipt, en Lie heeft een stuk van de beek uitgediept..het water stroomde al richting de moestuin.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
malouis Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 VRAAG: Heeft iemand tips om de rupsen-poep van de boerenkool te wassen? Na het blancheren plakt het er nog steeds aan namelijk... bah.Niet van mezelf maar van een medetuinier: in de wasmachine op het spoelprogramma. Ook bij de plakzooi van witte vlieg
RobO Geplaatst: 10 november 2013 Geplaatst: 10 november 2013 waterpompje gecheckt: check! tuin watervrij, check! dakzeiltje nog dicht, check! saffraan geoogst, 30 draadjes morgen maar eens in de rijst proberen
Aanbevolen berichten