Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Zoals iedereen denk ik heb ik ook te weinig ruimte op de tuin. Al heb ik dan 85m2, het is in een mum van tijd volgezaaid en geplant...

Nou heb ik een paar tipjes om je ruimte optimaal te benutten:

Maak geen paadjes van platgestampte aarde. Maar gebruik latten van een cm of 10 breed om tussen je groenten te lopen, die latten kan je dan iedere keer verleggen als je ergens anders heen moet op je tuin. Scheelt heel wat centimetertjes tuin

Voor Stokbonen maakt men altijd van die mooie wigwammen. Doe het anders, zet een rij stokken in de grond rechtop, en laat daar je bonen tegenop groeien, scheelt weer wat ruimte. Je kan natuurlijk ook tussen in die wigwammen bijvoorbeeld Snijbiet of Spinazie zaaien...

Misschien zijn er mensen met nog meer tips?

Make my day!

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

Tussen de zaailingen van iets wat groot zal worden en een lange groeitijd kent een kortdurende teelt zetten. Dat doe je toch ook al, Antoine.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur
Je kan natuurlijk ook tussen in die wigwammen bijvoorbeeld Snijbiet of Spinazie zaaien

Ja hoor dat doe ik idd al.

Ik zet aan de randen van m'n aardappels ook altijd Knollen. Dat heeft feitelijk géén licht nodig, en niet veel water. Staat ie daar lekker beschut te wezen onder het loof van m'n aardappels

Maar er zullen vast meer tips zijn...

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

Wat voor knollen zijn dat dan? Groente die weinig licht nodig heeft ben ik altijd geïnteresseerd in.

Je zou ook nog in de tijd kunnen stapelen. Zorgen dat er altijd al weer een zaailing klaar staat om geplant te worden als je ergens een plant oogst.

Combinatieteelt: een gewas wat weinig wortelruimte nodig heeft naast een gewas wat veel ruimte bij de wortels nodig heeft. Als ze elkaar nog helpen heb je dubbele winst.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic