Bushdoctor68 Posted December 22, 2012 Share Posted December 22, 2012 Hallo mensen, Ik kijk veel interessante videos op Youtube en ik kon wat tegenstrijdige berichten tegen met betrekking tot piepers.Ik hoor meestal dat je het beste poot aardappelen kunt kopen bij een kweker of tuincentrum omdat die het beste zouden zijn.Nu zie ik echter ook een behoorlijk aantal tuiniers die gewoon de aardappelen uit de supermarkt laten voorkiemen om zevervolgens te planten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik ben vooral benieuwd naar mensen die de piepers uit de supermarktlaten voorkiemen. Ik vraag me sowieso af wat het verschil is tussen beide. Ik heb namelijk het idee dat de tuincentra ons graag willen laten betalenvoor dingen die we helemaal niet van hen nodig hebben. Zoals dus voorgenoemde piepers, maar bijvoorbeeld ook de plant-knoflooken natuurlijk een relatief duur doosje doperwten of bonen. Wat doet die boer anders met zijn aardappelen die hij aan een tuincentrum verkoopt als poot-aardappelen? Volgens mij niet veel meer dan laten voorkiemen. Hij gaat die krengen heus niet per stuk beoordelen en het is ook geen speciaal 'voor-kiem-aardappeltje' want het is tenslotte gewoon dezelfde soort die je eet. Hetzelfde ras dus. Waarin zit het verschil, behalve dat je voor de één relatief veel moet betalen en de ander niet? Want volgens mij is dat het enige verschil.Groeten,John. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 22, 2012 Share Posted December 22, 2012 Hallo John, Als je hierboven het zoekscherm gebruikt, en dan 'pootaardappelen' in typt, en dan verder zoekt op 'supermarkt' dan zie je wat reacties. Het gaat in ieder geval vooral om eventuele ziektes, gif, en ze zijn vaak behandeld tegen het kiemen. Ik sluit dit nieuwe topic, nieuwe vragen kan je kwijt in de oudere topics. Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts