Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goededag allemaal!

Wij hebben in de tuin nogal wat saaie, lege, zwarte bakstenen muur van ons huis en schuur.

Het grootste deel staat in de zon, dus ideaal voor planten!

Nu natuurlijk het "probleem". Alleen tegen een klein stukje kunne we echt iets in de grond planten, daar komt een druivenplant (mits we een eetbare versie met mooie stam kunnen vinden). Bij het grootste deel kan er echter niets in de grond. Hier zouden we graag iets tegen de muur doen, zoals ze doen met verticaal tuinieren. Alleen die designs die ik via google in NL gevonden heb zien er & niet erg stevig uit & niet erg mooi....

Nu vond ik deze foto wat er wel mooi uit zag, maar weer niet te vinden was....

Completed Vertical Vegetable Garden

We zoeken niet zoiets

http://green.thefuntimesguide.com/images/blogs/vertical-garden-from-shoe-organizer.jpg

Weten jullie misschien wel waar zo'n soort design te vinden is? Of hoe je dit zelf zou kunnen maken (voor minder technische mensen....)

Geplaatst: (aangepast)

In het februarinummer van groei en bloei in 2010 stond een reportage van de ontwerper Patrick Blanc.Deze ontwerper heeft diverse muren en wanden in Parijs en andere wereldsteden voorzien van een groene wand.Deze zien er zeer fraai uit.Als ik het goed heb staat er ook bij hoe je dit zelf kunt maken. als je naar de site van Groei en bloei gaat vindt je ook een reportage van deze ontwerper met Gardeners World. Denk dat je hierdoor ook meer inspiratie krijgt om dit zelf te gaan doen.Op You Tube is veel informatie te vinden over verticaal tuinieren.

m.v.g.

Hans

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik zou wel eens zo'n tuin (van de 1e foto) willen zien bij iemand die er echt een seizoen in heeft geteeld. Want de planten op die 1e foto zijn er in geplant toen de hele bende nog horizontaal was. Daarna hebben ze alles tegen die muur gezet, en er een mooie foto van gemaakt. Kijk maar naar de planten. Een plant groeit omhoog, en dus groeien ze in een kronkel en denk ik dat de zwaartekracht zorgt voor veel geknak.

Geplaatst:

Bij de foto's van wat je wou dacht ik aan een pallet-tuin zoals deze reportage http://www.een.be/programmas/groenland/pallettentuin via googel veel voorbeelden te vinden .

De bakken bij het ontwerp dat je mooi vind vraag ik me af hoe geef je deze water? De bakken in het ontwerp zijn opmerkelijk kleiner dan een pallet , als je kleine palletjes maakt kan je volgens mij de breedte van de latten ook versmallen , de druk van de grond is minder dan bij een groot pallet .Dan verschillende palletjes boven elkaar plaatsen (wat ook het geval is bij de foto van wat je wilt) . Bij watergeven loop het water gewoon door de grond en door de worteldoek , dus langs boven gans de muur water te geven . Ikzelf zou wel de achterkant bekleden met pvc folie zodat er geen water afgegeven word naar de muur.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...