Missmass Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Hallo allemaal, Vorig jaar ben ik op goed geluk begonnen met moestuinieren en het was een succes! Maar nu wil ik allemaal nieuwe dingen gaan zaaien en ik wil het goed doen. Nu lees ik in het kweekmagazine van de Welkoop/Boerenbond dat ik al gerust kan beginnen met het binnen opzaaien van radijsjes, slasoorten, spinazie en parijse worteltjes. Maar dat wordt dan dus in een kweekkasje binnen op de vensterbank. Kan dit echt al??? Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
RobO Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 ja en nee radijs en wortel laten zich lastig verplanten, dus die moet je dan zo zaaien dat ze kunnen opgroeien in de potsla en spinazie kan mits geschikte soorten die niet gaan schieten (zaaitijd op het zakje jan/feb onder glas), maar buiten heeft nu niet veel zin... Quote
Missmass Geplaatst: 15 januari 2013 Auteur Geplaatst: 15 januari 2013 Hmm. Weet je, ik vind het soms lastig de zakjes te lezen vwb de zaaitijd. Ik heb helaas geen kas of koude bak in de tuin en dus zal ik het moeten doen met mijn kleine kasjes op de vensterbank, maar die zaaitijden staan nooit op de zakjes. Ik zal dus nog moeten wachten begrijp ik.. jammer Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
RobO Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 anders doe je vast wat pepers en paprika's of wat zomerprei Quote
Nynkef Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 ik heb zomerprei binnen gezaaid, dat kan in januari al volgens de verpakking Weet je zeker dat het niet op de verpakking bij jou staat?? Staat er ook niet bijv. III-VI ?? Quote
Jorg Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Waarschijnlijk bedoelen ze met binnen: in een kas/koude bak. Het antwoord is dus nee, radijs en wortel zaai je in de volle grond (van de kas), niet in zaaibakjes op de vensterbank. Sla kan wel al, op een koele, lichte plek. Maar het duurt nog even voordat je het e.a. uit kunt planten buiten dus gewoon nog even geduld hebben... als je het goed wilt doen Voordat er hele opsommingen gegeven worden van wat er nu wel / niet gezaaid kan worden in januari: daarvoor hebben we dit topic: https://www.moestuinforum.nl/wat-heb-je-vandaag-gezaaid-geplant-seizoen-2013-t7481.html Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.