Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

2013 Nieuw jaar, nieuwe kansen.

Heb gezaaid (kosmos vruchtdag) Pepers:

Checkoslovakian Black / Purple Serrano / Paper Lantern / Piment d'Espelette / Aji Brazilian Pumpkin / True Jamaican Scotch Bonnet

Yellow Pointy / Pimiento de Padron / Black Hungarian / Jalapeno Jaloro / Numex Twilight / Rocoto Rio Hualago / Poinsettia

Voorgaande topics:

2012 https://www.moestuinforum.nl/wat-heb-je-vandaag-gezaaid-geplant-t3667.html

Geplaatst:

ALLE bolletjes de grond in. WAs ik eigenlijk VEEL te laat mee Maar ze begonnen al uit te lopen, en het is zulk zacht weer, dus ik dacht 'toch maar proberen'.

20 bolletjes Blauwe Druifjes 'Muscari Armeniacum'

17 bolletjes Krokus 'Ruby Giant'

10 bolletjes narcissen 'Minnow'

15 bolletjes Irissen 'Hollandica Sapphire Beauty'

Volgende week begin ik met zaaien van m'n koubestendige gewassen.

Geplaatst:

Conny: post126462.html?hilit=kosmoskalender#p126462

Enne... het is nóóit te vroeg om pepers te zaaien... Ze moeten alleen na het kiemen wel licht en warmte hebben.

Vorig jaar ben ik begin februari begonnen maar wilde toch liever een week of wat eerder starten dit jaar. Voor het kiemen is dat voor mij handig omdat er maar twee kweekbakken tegelijk op de verwarming kunnen staan om de goeie kiemtemperatuur te bereiken.

Geplaatst:

Ah dat wist ik niet. Binnenkort die van mij ook maar boven de verwarming zetten dan. Vorig jaar had ik peper en paprika plantjes gekocht. Dit jaar wil ik ze zelf zaaien.

Geplaatst:

Deze week buiten aardperen gepoot (en eentje geproefd - heerlijk!), binnen pepers, aubergines, paprika en prei gezaaid. En de kervel van vorige week begint op te komen. Verder winterspinazie van de volle grond naar de kas verplaatst.

Geplaatst:

Prei gezaaid op 16 december in een kweekkasje binnen. Na een week kwam de eerste prei al boven. Het staat al zo'n 3 cm boven de grond.

Met vriendelijke groet,

Wim.

Geplaatst:

Vandaag vier druivenstruikjes geplant. Van mijn broer gekregen die ze ruim een jaar geleden gestekt heeft. De meeste stekken waren goed aangeslagen waardoor hij nogal wat planten over had . Ik nu dus ook . De opbrengst van de druivenstruiken die ik al had voldoet al in de behoefte.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Vandaag paprika en pepers gezaaid. Heb ook uien gezaaid, heb hier op het forum gelzen over de wisselende resultaten dus verwacht er niet zoveel van, maar had zaad al liggen. Staan in een onverwarmde slapkamer.

Geplaatst:

@nepomuk: paprika en peper hebben volgens mij wel een hogere temperatuur nodig om te kiemen en groeien. Ik heb ze in de huiskamer staan om te kiemen. De uien weet ik niet, heb ik binnen geen ervaring mee.

Geplaatst:

De paprika's en pepers staan in de woonkamer boven de verwarming in een kasje. De uien staan in een koele kamer, las namelijk dat als je ze te warm zet ze veel boven de grond produceren en weinig eronder

Geplaatst:

Gisteren (kosmosbloemdag) gezaaid in kweekbak en met deksel erop buiten gezet want koudekiemers:

Akelei Wilde - Pink / Akelei Mix / Akelei Paars / Astrantia Mix / Scabiosa Columbaria Mix / Allium Cernuum en Allium Millenium.

Geplaatst:

Ik heb vanmorgen een topic gelezen over het (vroeg) zaaien van pepers en heb n.a.v. dat bericht net mijn pepers gezaaid

2013-01-09peper94971357736275.jpg

2013-01-09peper261371357736283.jpg

Wie zaait zal oogsten

Geplaatst:

tuinbonen, uien in koude kas en sla binnen gezaaid..

Geplaatst:
tuinbonen, uien in koude kas en sla binnen gezaaid..

joladio, lukt dat bij jou om tuinbonen in de koude kas te telen? Bij ons geven ze nauwelijks bonen onder glas.

Geplaatst:

Waar en wanneer ga je die prei uitplanten, Wim? (m.a.w. ik wist niet dat het nu al echt kon...)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...