Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Zijn Kiemgroente zaden van bijvoorbeeld broccoli hetzelfde als de broccoli zaden? Misschien een domme vraag maar ik vraag het me af of dat gewone zaden zijn of dat er iets mee gedaan is (bewerkt).

Geplaatst:

Er is volgens mij nog een klein verschil: "gewoon" zaaizaad koop je op ras; bij spruitgroenten weet je niet wat voor ras het is.

Voor bijvoorbeeld rucola maakt mij dat niet uit, voor andere soorten vind ik dat belangrijker.

Geplaatst:

Hoe kom ik er achter welk soort ras is gebruikt? Ik probeer om onderzoek te doen naar zaden en planten (zaadvaste rassen vs F1 hybride). Er is weinig materiaal beschikbaar die een eerlijk beeld geven over de voedingswaarde van F1 rassen en zaadvaste rassen etc.. En is biologisch wel zo biologisch? Zijn F1 groenten wel gezond? Wat heb ik eraan als ik een zak kiemgroentezaden koop die vervolgens helemaal niet zo gezond zijn. Om die reden worden ze toch verkocht?

Geplaatst:

Het ras zal je er nooit aan kunnen zien. Zullen denk ik rassen zijn die vooral snel veel zaden geven, lijkt me het meest aantrekkelijk voor de productie.

Je kan misschien rassen uitsluiten door naar het blad te kijken en de bloemen, maar verder? (Er zijn witte en gele rucola bloemetjes bijv.)

Geplaatst:

Als je rucola als kiemzaad gebruikt, zorg er dan wel voor dat je biologisch zaad hebt. Ik haal mijn kiemzaden bij een Natuurwinkel, grotere hoeveelheden en veel goedkoper dan de kiemzaden die je koopt bij de zaadhandelaars.

Maar na de winter komt de lente weer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...