jeroenm Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 In mijn nieuwe moestuin mag ik geen huisje zetten. Hoe kan je dan je tuingereedschap het beste droog bewaren? Ik dacht dan aan een kist, maar als je een schoffel/ hark etc erin moet doen is deze gelijk 2 meter lang en deze kopen is ook erg prijzig. Is er geen andere oplossing, een waterdichte zak oid voor in de zomer? Hoe doen anderen dit? Quote http://www.kinderfilmpjes.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 een grote kist met slot is een goeie investering, klussen of kopen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Interessante vraag! Op het moestuincomplex bij mijn vader zijn er inderdaad veel met een kist al of niet zelfgemaakt. Opbergen van gereedschap in een zak werkt roest in de hand en is uiteindelijk voor de gemiddelde dief een erg makkelijke prooi. Het mooie van de zelfgeknutselde kist op foto 1, is dat het dakje schuin loopt zodat er geen water op het deksel kan blijven staan. Ik hoop hier wat inspiratie op te doen want ik kan ook wel iets dergelijks gebruiken. Mijn moestuin is alleen vanuit de schuifpui in de kamer te bereiken terwijl ik geen buitenschuurtje heb. Dat betekent dat ik dagelijks met modderig gereedschap langs mijn gestoffeerde stoelen moet manouvreren. Mijn vader heeft wel altijd muizenvallen in zijn gereedschapskist op scherp staan... met enorm succes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Opbergen van gereedschap in een zak werkt roest in de hand Even geelzand erin met olie dan blijft de roest weg.Wij hebben ze in een zeer grote emmer staan met gekope slaolie. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 ja zo'n kist is wel een investering maar wel een blijvende. Je kan het natuurlijk altijd zelf maken dan ben je wellicht iets goedkoper uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjuutje Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Dat probleem heb ik nu ook. Bij ons zijn geen kasten of kassen mogelijk (jammerlijk genoeg!) en ik sleep me dus een ongeluk met de fiets en al het gereedschap.. soms ene stuk lopen met de kruiwagen vol gereedschap en als het echt niet anders kan dan ga ik met de auto heen en weer. Ik heb me vorig jaar krom gezocht om een fatsoenlijke tuinkist en niets gevonden. Dus kom maar op met foto's zodat we ideeën kunnen opdoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 google tuinkist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenm Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 Bedankt voor de reacties. Dat er tuinkisten bestaan weet ik, maar ik dacht dat wellicht mensen zijn die het op een andere manier oploste. Zo vond ik de emmer met olie een goede bijvoorbeeld. Nu ben ik niet zo bang dat mijn tuingereedschap wordt gestolen. Als ik een tuinkist van 189 euro moet aanschaffen om deze veilig te stellen kan ik via marktplaats beter 3 jaar lang iedere keer een nieuwe schoffel kopen dan de tuinkist. Ik ben dan eigenlijk banger dat ze de tuinkist meenemen dan de inhoud Zelf bouwen kan ook en ik denk dat ik dat wel ga doen. Misschien zet ik ze voorlopig nog tegen mijn compostbak aan in de olie oid Quote http://www.kinderfilmpjes.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 je kan ook een soort van afdakje maken... wellicht makkelijker en goedkoper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts